Mnogi su se jednom rugali ideji da će ljudi preko interneta iznajmljivati svoje domove strancima – uključujući i majku suosnivača Airbnb-a i glavnog izvršnog direktora Brajana Českija.
Česki, koji je ispričao svoju priču na nedavnom događaju na Stanford Graduate School of Business, bio je industrijski dizajner od 20 godina, koji se mučio s plaćanjem stanarine.
Preselio se u San Francisko da živi sa svojim prijateljem sa fakulteta Džoom Gebijem, a oni su shvatili da imaju poslovnu ideju nakon što su iznajmili svoj dom i njegova tri vazdušna madraca tokom dizajnerske konferencije.
– U tom trenutku, moja mama je rekla: “Pa pretpostavljam da više nemaš taj posao sa zdravstvenim osiguranjem” – rekao je Česki, prenio je BizLife.
– A ja sam rekao: “Ne, mama, ja sam preduzetnik”. A ona je rekla: “Ne, ti si nezaposlen” – ispričao je.
Pridružio im se treći suosnivač, Nejtan Blečarcik i trio je službeno pokrenuo svoju web stranicu 2008. godine. To vrijeme nije bilo idealno za ulazak u biznis: suosnivači su proveli veći dio Velike recesije posjećujući domaćine u Njujorku kako bi fotografisali iznajmljene stanove za njihovu web stranicu i bolje razumjeli iskustvo gosta, rekao je Česki suosnivaču LinkedIn-a u podcastu “Masters of Scale” 2017.
Posao je počeo da se razvija u aprilu 2009. godine, nakon što je kompanija dobila investiciju od 585.000 dolara od Sequoia Capitala. U februaru 2011. Airbnb je objavio da su gosti rezervisali milion noćenja kroz njihov sistem.
Kompanija je procijenjena na 31 milijardu dolara u 2017, prije nego što je posao pao u martu 2020, srušen pandemijom. Mjesecima prije zakazane inicijalne javne ponude Airbnb-a, poslovanje je palo za 80 posto za osam sedmica tokom blokade Covid-19, rekao je Česti studentima Stanforda.
– Kada si naše veličine… to je kao da juriš 80 milja na sat, onda udaraš u zid. Ništa dobro se ne dešava. U roku od nekoliko sedmica, novinari su predviđali: „Je li ovo kraj Airbnb-a?“ – prisjeća se.
Kako bi se borio protiv kolapsa kompanije, izvršni tim Airbnb-a sproveo je otpuštanja, smanjio lične plate i smanjio marketinški budžet sa “1 milijarde dolara na… nulu”, rekao je Česki. Odjeljenja poput dizajna, finansija i marketinga sažeti su u jedno odjeljenje, ohrabrujući saradnju među timovima, dodao je.
Kompanija je 2022. ostvarila profit od 40 posto, rekao je Česki. Danas je Airbnb-ova tržišna kapitalizacija 75,49 milijardi dolara, a Českijevo lično bogatstvo, prema Forbesu, 9,3 milijarde dolara, kako prenosi CNBC Market.
– Nikada se nisam fokusirao na pokušaj da zaradim mnogo novca. Samo sam se fokusirao na to da budem što efikasniji, opsjednut iskustvom – ispričao je.
Osvrćući se unazad, Česki je rekao da je nelagoda njegove majke možda bila opravdana. Oba roditelja su mu bili socijalni radnici, a njegova majka je željela da se umjesto toga bavi “sigurnim poslom” koji ti “donosi puno novca”, rekao je.
– Kada osnivate kompaniju, to je uglavnom u vašoj glavi – dodao je Česki kroz smijeh.