Postojeći sistem finansiranja izgradnje Koridora 5C definitivno je takav da ne može omogućiti daljnji razvoj kompletne transportne infrastrukture u BiH. Ovom dinamikom izgradnje sigurno nećemo u narednih 10 do 15 godina imati završen autoput, kaže u intervjuu za „Dnevni avaz” Ismir Jusko, državni ministar prometa i komunikacija.
Jusko tvrdi da rješenje problema i ubrzanje izgradnje autoputa leži u modelu javno-privatnog partnerstva, u kojem bi zajedničko djelovanje države s velikim privatnim firmama omogućilo njihovo brže investiranje i uveliko skratilo period izgradnje infrastrukture u cijeloj BiH.
– Zašto ne bismo dopustili da strani investitori investiraju svoj novac u BiH i da u narednih pet godina napravimo više autoputa nego što bismo napravili u narednih 15 godina – kaže Jusko.
Rekao je da će već u septembru imati niz sastanaka na svim nivoima vlasti da bi ušli u ovu priču oko javno-privatnog partnerstva i da bi ovaj model bio način finansiranja daljnje infrastrukture.
– Imamo već ponude investitora iz Turske, Austrije, Kine, ali i drugih zemalja. Odgovorno tvrdim da bismo dobili gradilišta po cijeloj BiH. Pa jedna Turska je po ovom modelu za tri godine izgradila jedan od najvećih mostova na svijetu. Zašto mi bježimo od toga? Pojedine države u regionu napravile su više autoputa za godinu nego mi za 15 godina – kazao je Jusko za “Avaz”.