Ismir Jusko, ministar saobraćaja i komunikacija Bosne i Hercegovine, najavio je da bi BiH u narednih 15 dana trebala dobiti državnu transportnu strategiju, koja je preduslov za dobijanje sredstava iz fondova EU. Jusko, koji se na poziciji ministra nalazi od 11. maja ove godine, izjavio je to tokom gostovanja u jutarnjem programu N1 televizije.
Državna transportna strategija, prema ministrovim riječima, poslužiće tome da znamo “šta želimo i šta tražimo”.
Jusko se osvrnuo na aktuelnosti u vezi sa izgradnjom koridora 5C za koji je rekao da postoji “matična infrastruktura” i sekundarna te dodao: “Dosta puteva prilazi sa strane koridora 5C. Kada to gledamo sa strane organizma, imamo glavnu arteriju i dosta vena koje dolaze. Ponavljam, strategija transporta će biti ključni dokument za sve ostalo. U pravljenju te strategije učestvuju svi kapaciteti u BiH. Moram izraziti zahvalnost ministrima iz RS, FBiH, kantona. Svi idemo s istim ciljem. Ne postoji osoba u BiH koja ne želi uređenu infrastrukturu, a u interesu svih nas je da se povežemo sa regijom”.
Ministar je naveo i kako da BiH gubi dosta sredstava jer mnogo transporta zaobilazi BiH i da će i sa tog aspekta državna transportna strategija biti ključna.
“Treba biti iskren i reći da dosadašnji model finansiranja koridora 5C je potpuno iscrpljen. Moramo tražiti drugi model, a strategija je ta koja omogućava konkretne projekte i konkretna sredstva od EU”, dodao je Jusko.
Govoreći o realizaciji projekta mosta na Svilaju preko Save, Jusko je rekao da je riječ o bitnom projektu:
“Prelaz preko Save kod Svilaja je nastavak koridora 5C. Bitan je to projekat. Sredstva su obezbijeđena, imamo izvođača. Trenutno je u toku žalbeni postupak, koji čekamo da se završi. Hrvatska je obezbijedila sredstva i mogli bismo uskoro zaokpati kamen temeljac. Dugo se čeka, a na neke stvari ne možemo uticati, poput lošeg vremena ili visokog vodostaja rijeke.”
Jusko se osvrnuo i na izgradnju Pelješkog mosta:
“Što se Pelješkog mosta tiče – ispoštovane su sve konvencije za izgradnju mosta. Tu su da spajaju ljude. Nema nikakvih problema. Vidjet ću se sa ministrom transporta Hrvatske, i definisat ćemo konkretne stvari. Sve ide u pravcu da je urađeno prema evropskim standardima, jer će se finansirati jednim dijelom iz EU, pa sve mora biti po zakonu.”