Ministarstvu komunikacija i prometa je najviše falila komunikacija. Kao ministru ne smeta mi da odem bilo gdje i da razgovaram sa bilo kim ko je partner na terenu od tehničara do direktora neke kompanije. Mi smo servis građanima i nije vrijeme da sujeta bude na prvom mjestu. Ako to neko gleda iz perspketive da nije državnom ministru da razgovara i sa ovim i sa onim to je autogol na početku utakmice, kazao je za TV1, ministar prometa i komunikacija Ismir Jusko.
TV1: Sinoć ste kao dio delegacije okončali posjetu Beogradu. Čini se da teme koje su najviše dominirale su one iz resora u kojem ste Vi ministar. Dogovorena je brza cesta i rekonstrukcija pruge. Možete li biti malo konkretniji. Šta nam slijedi u narednom periodu kada je u pitanju realizacija ovih projekata?
JUSKO: Moram reći da je ova posjeta bila puna pozitivne energije i konstruktivnih prijedloga. Ovo je treći put da se ja sastajem sa ministricom Mihajlović u proteklih nekoliko mjeseci i već na prvom sastanku smo definisali našu dinimaku rada koja će biti usmjerena prema tome da na svakom sastanku odredimo dva do tri prioriteta koji će biti u fokusu u narednom periodu.
Ova posjeta gdje su bili predstavnici bh.delegacije opet je najviše bila fokusirana na transportnu infrastrukturu i kao što se sami rekli fokus je bio na brzoj cesti i unaprijeđenju željezničkog saobraćaja, na zajedničko održavanju mostova između Bosne i Hercegovine i Srbije. Već smo načelno dogovorili da u toku ove sedmice ministarstvo komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine i ministarstvo iz Srbije formiraju timove koji će dobiti zadatke a praksa je pokazala da taj način rada neposredne komunikacije kako između ministara tako i između timova na terenu donosi konkretne rezulatate na terenu. Mi ćemo tom dinamikom nastaviti da radimo i u budućnosti.
Ono što bih htio da istaknem da je ijedno i drugo ministarstvo u potpunosti opredjeljeno da građanima Bosne i Hercegovine i Republike Srbije kada je u pitanju transportna infrastruktura u narednom periodu omogući bržu komunikaciju. Razgovarajte sa našim prevozinicima i sa ljudima koji voze putnike koliko im je to bitno. Zato je to naš prioritet i kada zajednički radimo sigurno možemo napraviti dobre rezultate.
TV1: Put Beograd – Sarajevo izgleda kao veliki zahvat. Može li se on u nekom razumnom roku realizirati?
JUSKO: Moramo se vratiti na početak. Kako je došlo do ideje? Ministar Šarović i ministar Ljajić su bili u Turskoj i turski ministar ekonomskih poslova je dao ideju da se realizije takav projekat. O tome smo informisani ministrica Mijalović i ja. Mi smo se nakon toga našli na jednoj sjednici i dali smo apsolutnu podršku takvom projektu, u vremenima kada tražtite investitore da dođu u našu zemlju, u ovom momentu imate investitora koji se sam ponudio. U narednih 30 dana na nama je da definišemo rutu koja će biti između Sarajeva i Beograda i naravno da je to izvodivo.
Nama je interesu da se povežemo brzom cestom ne samo sa Srbijom nego sa svim zemljama sa kojima to možemo uraditi. U ovom momentu imamo investitora koji se fokusirao na taj pravac. U proteklom periodu sam više puta dobivao pitanja da li se to može preusmjeriti prema Krajini i drugim dijelovima Bosne i Hercegovine. Vjerujte da radimo na tome da nađemo investitore za to, a ako mene pitate ja nemam favorizovanih ruta. Meni je u interesu da kompletna Bosna i Hercegovine bude povezana autoputem i brzim cestama ali u ovom projektu turski investitor se fokusirao na taj dio.
TV1: Šta je sa izgradnjom graničnog prijelaza Bratunac- Ljubovija?
JUSKO: I to je bila jedna od tema. To možemo smatrati završenim projektom. Ministarstvo komunikacija i prometa je dalo informaciju da su obezbjeđena sredstava od strane Bosne i Hercegovine u visini od 11.miliona koja će biti usmjerena prema tome graničnom prijelazu. Ja mislim da će most Ljubovija – Bratunac biti završen do kraja ove godine.
TV1: Pomenuli ste nekoliko puta koliko je važno da cijela zemlja bude dobro povezana, ali izgleda da dinamika gradnje autoputa je usporena. Kako ubrzati tu dinamiku. Znam da nemate direktne nadležnosti ali oči javnosti su i u vas uprte.
JUSKO: U proteklih šest mjeseci ovo ministarstvo je uradilo i više nego što se očekivalo. Prvo usvajanjem okvirne transportne strategije u rekordnom roku za manje od dva mjeseca. Mi smo napravili pretpostavke da možemo razgovarati o koridoru 5C. Evropska komisija i EU bile su jasne. To je bila moja prva sedmica rada kada je komesar Hanh rekao da bez te strategije nećemo dobiti nijedan euro za transportnu infrastrukturu niti ćemo moći da apliciramo za bilo koji projekat. Dva mjeseca sa svojim saradnicima i konsultantima koje je angažovala britanska ambasada mi smo napravili okvirnu transportnu strategiju. Tada mi je rečeno također ako želimo da pokažemo dobru namjeru i da što prije moramo početi sa radovima na mostu Svilaj koji je šest godina čekao. Kada sam došao u ministarstvo neki su govorili da će čekati još toliko a za mjesec dana smo pokrenuli radove. Evropska komisija je rekla otvoreno: Kakve je koristi finansirati koridor koji će završavati u rijeci Savi. To je jedan od najvažnjih projekata na koridoru zbog toga što spaja Hrvatsku i Bosnu i Hercegovinu. Sa usvajanjem strategije i otvaranjem radova Brisel je ocijenio da je to pozitivno. Potpisnao je 86.miliona KM za koridor i za rehabilitaciju luke Brčko. Naših pet projekata je ušlo u najuži krug kada je u pitanju finansiranje za 2017.godinu, to je sve uradilo državno ministarstvo.
Ja bih želio informisati javnost da mi nismo jedino ministarstvo koje je nadležno za to. Tu postoje entitetska ministarstva. Ja često potenciram javno-privatno partnernstvo i imao sam sastanke sa osam ozbiljnih investitora. Ako se samo budemo oslanjali na sredstava EU mi koridor nećemo završiti ni za 15.godina a ako budemo išli u javno-privatno partnerstvo slijedit ćemo dobre prakse naših kolega iz regije i Evrope i zašto bi mi bili drugačiji. Jedini resurs koji nemamo je vrijeme i moramo građanima Bosne i Hercegovine omogućiti autoput i brze ceste.
TV1: Je li to znači da smo blizu one granice kada ćemo iscrpiti kapacitete zaduživanja za izgradnju i da baš i nemamo izbora nego se moramo okrenuti traženju novih modela finansiranja?
JUSKO: Veliki broj investitora je pitao da li to želimo da radimo putem koncesija ili kredita. Ministarstvo će biti dio tima koji bude radio na tome jer svi moraju sjesti i razgovarati koji su to uslovi pod kojima želimo ući u javno-privatno partnerstvo. Ja bih pustio struku da donese odluku ali mogu sa sigurnošću reći da će koridor biti toliko frekventan da se bez ikakvih problema može nositi i sa koncesijom ali isto tako i sa kreditnim zaduženjem.
TV1: Entitetske željezničke kompanije grcaju u dugovima a infrastruktura nije na dobrom nivou. Šta planirate u tome sektoru da uradite?
JUSKO: Željeznica je strateški bitna pogotovo kada je u pitanju prevz tereta. Imao sam nekoliko sastanaka sa kolegama na nivou entiteta. Ponekada nedostatak komunikacije više koči neke procese nego što to koče stvari na terenu. I u tome segmentu izgubilo se dosta vremena. Razgovarao sam sa ministrom Butkovićem i želimo da izvršimo reviltalizaciju Unsko-sanske pruge koja bi išla prema Kninu a završavala u Splitu. Luke Zadar i Šibenik dale su pozitivno mišljenje kada je u pitanju protok roba putem te pruge. Isto tako došlo je do ideje da se oživi pruga Beograd – Sarajevo. Dobili smo informaciju od kolega iz Srbije da će oni raditi rekonstrukciju svoga dijela. To su stvari kao i kod koridora i brzih cesta. Moramo odrediti prioritete iako bi najsretniji bili kada bi mogli početi raditi sve u isto vrijeme međutim to je sada nemoguće. Ali postavimo prioritete i ovo ministarstvo će dati sve od sebe.
TV1: Osim ovoga šta su ključni prioriteti ministarstva u ovoj godini?
JUSKO: Za nas je proces digitalizacije također u vrhu prioriteta. Digitalizacija je nacionalni projekat. U rekorednom roku smo uradili da pustimo testni signal i on je već tri mjeseca aktivan. Sa terena imamo informacije da se radi o dosta kvalitetnom signalu koji dolazi do onih zona za koje nismo pretpostavljali da će biti pokrivene. Do kraja mjeseca treba da bude raspisan međunarodni tender. Vodimo računa o pripremi dokumentacije i zbog toga nismo mogli previše žuriti. Sigurno će biti raspisan do kraja mjeseca. Do kraja godine imamo namjeru da instaliramo kompletnu opremu i da pokrijemo kompletu Bosnu i Hercegovinu i da zauvijek ugasimo analogni signal. Radimo na tome da se mobilnim operaterima uvede 4G mreža. Pretpostavka je da su tu na desetine miliona maraka koje će putem digitalne dividende vraćati se u budžet, dio toga će ići javnim servisima a dio u infrastrukturu.
TV1: Da li to znači da smo iskoračili iz faze kojoj se niz projekata kočio zbog političkih nesuglasica?
JUSKO: Često me pitaju šta je naša tajna pa smo u zadnjih šest mjeseci uradili sve što smo uradili. Ministarstvu komunikacija i prometa je najviše falila komunikacija. Kao ministru ne smeta mi da odem bilo gdje i da razgovaram sa bilo kim ko je partner na terenu od tehničara do direktora neke kompanije. Mi smo servis građanima i nije vrijeme da sujeta bude na prvom mjestu. Ako to neko gleda iz perspketive da nije državnom ministru da razgovara i sa ovim i sa onim to je autogol na početku utakmice. Nesposredna komunikacija donijela je rezultate i uvjeren sam da ima ljudi koji su spremi zasukati rukave.
TV1: Jedna od tema koja dominira je priprema odgovora na Upitnik. Kako napreduje taj posao?
JUSKO: Čim smo dobili pitanja održao sam kolegij i formirani su nositelji aktivnosti. Oni na dnevnoj bazi imaju sastanke i uvjeren sam da ćemo to završiti. Ima dosta posla i pitanja. Nisu to pitanja, da-ne, nego o provođenju čitavih zakona ali uvjeren sam da će to biti završeno na vrijeme.
Mediji kao što je vaša kuća pomažu ovom ministarstvu da informišemo javnost šta se dešava na terenu i mogu reći da u moru nekih negativnih informacija sigurno imamo razloga da pozitivno razmišljamo. Ponekad naše građane molim za malo strepljenja. Meni je žao što kao ministar nisma imao prilogu da budem tu od početka mandata i vjerovatno da bi do sada dosta toga uradili jer ovo nije projekat jdnog čovjeka nego čitavog tima ljudi i dosta toga možemo zajedno da uradimo. 2017.godina će biti jedna od najvažnijih godini jer moramo riješiti veliki broj prepreka koje su bile pred nama i uvjeren sam da to možemo uraditi.