Možda ćete nositi masku. Sjedište u sredini će možda namjerno biti ostavljeno prazno. Posadi će se možda pridružiti i higijeničar. Dobrodošli u svijet putovanja kako bi mogao izgledati u vremenu nakon korone.
Ne možemo sa sigurnošću znati šta će se dogoditi u svijetu letenja, ali izvjesno je da nakon pandemije vaše sljedeće putovanje avionom neće ličiti na vaše posljednje.
Vežite sigurnosne pojaseve za potpuno drugačiju vožnju u industriji za koju se očekuje da će ove godine izgubiti 314 milijardi dolara prihoda od zračnih putnika, prema podacima Međunarodnog udruženja za zračni promet.
Promjene uključuju kraj za obroke i grickalice na letovima za neke prevoznike. Vaša stjuardesa možda će nositi masku za lice, a možda i vi, bilo da je to obavezno bilo da samo to želite.
Maska i ograde
Neke će aviokompanije zahtijevati da stjuardese i putnici nose maske, prenosi agencija dpa.
Na nekim aviokompanijama vidjet ćete prazna srednja sjedala u nastojanju da razdvoje putnike.
Sada je to lakše jer su sjedišta ionako prazna, smatra Seth Kaplan, analitičar aviokompanije sa sjedištem u Washingtonu, D.C.
“Ali šta se događa kad blokiranje srednjih sjedala znači odustajanje od većeg broja putnika? Postoji povezanost između aviokompanija koje su u avion smjestile toliko mjesta koliko je moguće i cijene karte”, upozorava Kaplan.
Italijanski Aviointeriors ima nekoliko prijedloga.
Jedan je konfiguracija sjedišta zvana Janus, u kojoj je srednje sjedište okrnuto obrnuto u odnosu na ostala dva sjedišta u redu sa providnim barijerama koje ga okružuju i tvore neku vrstu kabine, tako da niste u intimnom prostoru osobe koja sjedi do vas.
Drugi se zove Glassafe i podsjeća na neku vrstu providne plastične kabine u obliku štitnika oko vaše glave i ramena kako bi neka fizička prepreka postojala između osoba koje sjede jedna do druge.
SimpliFlying također predlaže sanitaciju prije leta, uključujući dezinfekciju ladica na sigurnosnoj transportnoj traci aerodroma, kao i vaš prtljag.
To su neki od 70 prijedloga od kojih su neki dosta jednostavni (uklanjanje časopisa iz džepova na sjedištima) a neki vrlo kompleksni poput onog koji uključuje osnivanje Agencije za prometnu zdravstvenu zaštitu koja bi tražila od „svih aerodroma da se pridržavaju dosljednih zdravstvenih i sanitarnih smjernica“.
Neki su stručnjaci predložili i stvaranje „zdravstvenog pasoša“ koji bi bio nešto poput evidencije o vakcinaciji koju su putnici jednom morali nositi. Pasoš bi navodio podatke o tome da li ste imali COVID-19 ili ste cijepljeni.
Nevjerovatni gubici koje će ove godine pretrpjeti aviokompanije postavili su logično pitanje: Hoće li viša cijena karata biti dio oporavka aviokompanije?
Možda u početku ne. Niže cijene su često nešto čemu se i oni koji ne putuju toliko rado teško mogu oduprijeti, što će biti vrlo važno kako bi se privuklo što više putnika, smatra Kaplan.
D. Hadžić