Advertisement

Jedan tunel će skratiti put do mora za 30 kilometara

0

Šef projektovanja u Autocestama Federacije Bosne i Hercegovine Tarik Pihura govorio je za Faktor o izazovima i benefitima izgradnje tunela Prenj.

Podsjeća kako je tunel Prenj jedan jako ozbiljan projekat koji je počeo 2015/2016. godine kada su inženjeri shvatili da je potrebno da se skrati put te da će to biti jeftinije rješenje od obilaznice Prenja.

– Prenj je jedna visoka planina, tako da će biti teško proći kroz njega. Imat ćemo nadsloj od oko 1.300 metara – naveo je Pihura pojašnjavajući kako je nadsloj visina brda iznad samog tunela.

Kao i u svakom tunelu, dodao je, u tunelu Prenj se nalazi voda.

– Međutim, zbog same dužine tunela i visine nadsloja ta nam je voda možda veća nepoznanica. Mi smo zbog toga angažovali i imamo ugovor za projektovanje sa jednim jako ozbiljnim konzorcijem slovenačko-austrijskih firmi. Trenutno nam projektuju najpovoljnije rješenje – kazao je za Faktor.

Pihura ističe kako je glavna korist tunela Prenj to što će se put iz Sarajeva do Mostara skratiti za nekih 30 kilometara.

– Zbog toga trošak same izgradnje je sekundaran jer ćemo jako ubrzati transport roba i ljudi, usluga – rekao je.

Sada je u fazi razvoj tunelogradnje u svijetu na tom nivou, pojašnjava on, da postoje stotine proizvođača mašina koji proizvode specifične mašine za svaku operaciju.

– Tako da je ljudski faktor tu puno manji, a samim tim i sigurnost veća. Da je teško, naravno da jeste zbog same dubine tunela, konfiguracije terena. Projekat je složen, najsloženiji od svih tunela koji ćemo imati, ali to je nešto sa čim mislimo da se možemo izboriti – rekao je Pihura te dodao:

– BiH je jedna zemlja koja ima dugu tradiciju tunelogradnje. Bila je, istina, u jednoj maloj pauzi ‘90-ih, ali mi mislimo da ćemo završiti do 2028. godine, kao što je i planirano.

BiznisInfo.ba podsjeća da je planirano da gradnja tunela Prenj počne ove godine i da se završi 2028., kada bi trebao biti gotov i cijeli Koridor 5C kroz BiH.