Jučerašnjim potpisivanjem sporazuma aerodrom Tuzla i grčka aviokompanija Lumiwings zvanično su započele svoju saradnju. Vlada TK je osigurala 2,5 miliona KM kao podršku ovom projektu.
Aerodrom Tuzla je raspisao javni poziv za sve aviokompanije koje imaju interesa i žele uspostaviti, ili obnoviti letove iz Tuzle prema drugim destinacijama, a ponuda aviokompanije Lumiwings proglašena je najpovoljnijom.
Lumiwings će letjeti iz Tuzle na 6 linija:
- Saarbrucken, Njemačka
- Halmstad, Švedska
- Stockholm Skavsta, Švedska
- Esbjerg, Danska
- Maastricht, Nizozemska
- Istanbul, Turska
Kompanija navodi da će sve linije krenuti od 19. decembra i operirat će se dva puta sedmično (srijeda i nedjelja). U samo sat vremena su izmijenili polaske sa ponedjeljak-srijeda, na utorak-četvrtak, a sada na srijeda-nedjelja.
Konačno zašto se ne leti ponedjeljak i petak, nego srijeda-nedjelja kada leti bitno manje putnika. Ovo nije moguće jer jedan avion može napraviti najviše tri tako duge rotacije na dan, a kompanija ističe 4 linije isti dan.
Lumiwings u floti ima dva aviona, no jedan je zauzet u Italiji. Stoga nešto sa danima operiranja baš i nije u redu, piše avio-portal Zamaaero.
Čudi da kompanija leti za ove linije. Saarbrucken je istinski minijaturan aerodrom. Wizz Air je letio za Dortmund, Berlin, Hahn, Cologne, Karlsruhe, Friedrichschafen i Memmingen. Nešto od tih linija bi bilo logično, a ne potpuno novi aerodroma i to minijaturan na koji niko ne leti.
Na ovaj aerodrom lete samo dvije kompanije sa tri linije cijele godine, te 4 kompanija sezonski. Isto tako Esbjerg. Pobogu. To nije čak ni minijaturan aerodormčić. Pa tamo lete svega dvije regionalne kompanije sa dvije linije.
Na Halmstad leti samo jedna regionalna kompanija sa jednom linijom (BRA za Stockholm Bromu). Wizz Air je u Skandinaviji letio za Stockholm, Billund, Gothenburg i Malmo. To su trebale biti opcije, a ne ovi četveroklasni aerodromčići.
Ni Maastrich nije dobar odabir. Wizz je letio na bitno bolji Eindhoven. Wizz je još letio za Basel i to 5 letova sedmično (2. najbolja linija), te Beč, čega danas nema.
Ok, može se razumjeti ja da je Lumiwings rezonirao da treba operirati na što jeftinije aerodrome jer se ovdje radi o dijaspori koja je cjenovno jako osjetljiva pa cijene trebaju biti što niže, ali ipak, ovo je krajnje nelogično i neće rezultirati dobrim rezultatima.
Tuzla će i ovako i onako morati opako potruditi se da putnike navikne da pređu sa Wizz Aira na Lumiwings, ali ipak, pobogu, ovo će biti sizifov posao.
Iskreno sa ovim linijama Lumiwings nema nikakve šanse. Ali doslovce nikakve. Sve skupa je napravljeno jako aljkavo (datumi i dani operiranja), operacije već za 19 dana (sad su se potencijalni putnici već snašli), početak operacija usred zime kada neće biti putnika (od početka 1. mjeseca je najmršaviji dio godine), kao i izbor destinacija. Ovaj projekt doslovce nema nikakve šanse, navodi se u stučnom komentaru.
Iako je Lumiwings objavio ove linije karte se još uvijek ne mogu kupiti. A prvi letovi bi trebali biti za 19 dana. Jako čudno, zaključuje u analizi Zamaaero.