Ministar komunikacija i transporta BiH Ismir Jusko rekao je da javno-privatno partnerstvo treba da bude sastavni dio izgradnje transportne infrastrukture u BiH, te napomenuo da na nivou BiH nema nijedan projekat koji je realizovan kroz javno-privatno partnerstvo.
“Možda ćemo biti pioniri takvih projekata u budućnosti. Jedna od opcija koja se pominje, kada je u pitanju povezivanje Sarajeva i Beograda, preko Tuzle i preko Vardišta, je da upravo to bude pionirski projekat u kontekstu javno-privatnog partnerstva”, rekao je Jusko novinarima u Sarajevu.
Prema njegovim riječima, zemlje u regionu, kao i one u EU, već godinama primijenjuju ovaj model, jer u jednom momentu država nema dovoljno u budžetu da može pokriti sve one troškove koji su potrebni za izgradnju transportne infrastrukture, tako da daju privatnim kompanijama mogućnost da uđu u posao i da zajedno podijele rizik.
On je podsjetio da Ministarstvo transporta i komunikacija BiH nema ingerencije za pokretanje takvih aktivnosti, jer je to isključivo u nadležnosti Republike Srpske i Federacije BiH, te dodao da je resorno ministarstvo pokrenulo inicijativu za koncesiju dionice na koridoru “Pet ce” koja bi spajala dva entiteta.
“Inicijativa ministarstva da ruta ide iz jednog u drugi entitet nije prošla ni fazu mišljenja, a već smo dobili kritike da se nismo konsultovali sa entitetima”, rekao je Jusko i dodao da postoje kompanije koje su spremne da uđu u posao i koje mogu da finansiraju izgradnju kompletnog koridora “Pet ce”.
Prema njegovim riječima, firme koje su spremne da investiraju u BiH, pogotovo u koridor “Pet ce”, suočavaju se sa administrativnim preprekama i nerazumijevanjem kada je u pitanju javno-privatno partnerstvo na svim nivoima vlasti u BiH.
Srna