Emma Cohen i Miles Pepper našli su način da doprinesu zaštiti planete a ujedno dobro zarade. Izumili su metalnu trajnu slamku koja se sklapa i može nositi u novčaniku ili kao privjesak za ključeve. Odmah po predstavljanju proizvoda prikupili su skoro dva miliona dolara od investitora, a već imaju 150.000 narudžbi.
Ovaj slučaj pokazuje koliko je “tajming” važan u biznisu, piše BiznisInfo.
Njihov proizvod, naime, dolazi u vrijeme kada raste svijest o štetnosti plastičnih proizvoda i kada velike kompanije, poput Starbucksa i McDonald'sa izacuju plastiku i traže alternative.
Tokom djetinjstva Emma je pokazivala interes za zaštitu okoliša. Za vrijeme studija je postala aktivista za borbu protiv plastičnih proizvoda i organizator peticije za zabranu plastičnih kesa.
Slamke na plaži
Putovanje na Tajland dodatno je pojačalo njeno opredijeljenje.
– Šetala bih prelijepim plažama i sakupljala plastične slamke kojih je bilo bezbroj – ispričala je ona.
Nakon toga počinje raditi kao Nacionalnoj labolatoriji Los Alamos u Novom Meksiku.
Godine 2017. susreće Milesa Peppera, kinematografa koji je dijelio njen interes o širenju svijesti o štetnosti plastike za okoliš.
Pepper je prvi došao na ideju da proizvedu slamku koja se može stalno koristiti i sklapati, a pa su odlučili da zajedno razrade ideju. Cohen je provodila vrijeme nakon posla i vikendima istražujući tržište, dok je Pepper dizajnirao prototip proizvoda.
U decembru prošle godine Cohen napušta posao i u potpunosti se posvećuje ovoj ideji. Tokom nekoliko narednih mjeseci, njih dvoje su investirali oko 30.000 dolara kako bi realizovali ideju, a dio novca dali su Pepperovi roditelji.
Počekom ove godine imali su proizvod – metalnu slamku koja se presavija i sklapa u kutijicu, te se može nositi u novčaniku ili kao privjesak za ključeve.
Izvana je napravljena od nehrđajućeg čelika a iznutra od izdržljivog slikona, pa se može prati i u mašini za suđe.
Testirali su slamku sa 200 korisnika i dobili pozitivne reakcije, što im je dalo neophodno samopouzdanje. Odlučili su svoju inovaciju nazvati FinalStraw.
Prikupili mnogo novca
Nakon što su zaštitili proizvod, sredinom aprila su pokrenuli kampanju sakupljanja novca, takozvani crowdfunding, na platformi Kickstarter. Namjera im je bila da prikupe 12.500 dolara za početnu proizvodnju. No, samo u prvih 50 sati prikupili su 200.000 dolara.
– Bilo je nevjerovatno gledati koliko puno ljudi nas podržava. Plakala sam – ispričala je Cohen.
Kada je kampanja završila u maju, FinalStraw je prikupio oko 1,9 miliona dolara od 38.000 finansijera, što je vlasnike ideje ostavilo u nevjerici. Oni kažu da je očito bilo pravo vrijeme za ovaj proizvod.
– Da je naša kampanja lansirana šest mjeseci ranije, vjerovatno ne bismo tako dobro prošli – kaže Cohen.
Sve snažniji pokreti
Naime, pokreti protiv plastike sve su jači. Sve više velikih korporacija prepoznaje opasnost od plastičnog otpada i odlučuje se da djeluje.
Kompanije poput Starbucksa i McDonald'sa, naprimjer, podržale su zabranu pastičnih slamki. Brendovi piva, poput Carlsberga, obavezali su se da zamjene plastične držače limenki ne-plastičnim alternativama, a veliki trgovinski centri u SAD su najavili da će eliminirati plastične kese u narednih nekoliko godina.
FinalStraw je već dostigao broj od 150.000 narudžbi koje planiraju isporučiti u novembru. Od naredne godine planiraju plasirati svoj proizvod u prodavnice širom Sjedinjenih Država.
Kažu da su se već pojavile jeftine kopije njihove slamke, ali da imaju obećanje velikih korporacija da će koristiti originalni proizvod.