Između Konjica i Jablanice gradit će se tunel

0

Vlada Federacije BiH prihvatila je informaciju o aktivnostima na rješavanju problematike tunela Crnaja, ma magistralnoj cesti M-17, dionica Jablanica – Konjic i dala saglasnost na realizaciju varijante sa izgradnjom novog tunela.

Sredstva za izgradnju novog tunela bit će obezbijeđena iz vlastitih sredstava JP Ceste Federacije BiH ili sredstava iz granta Vlade Federacije BiH ili iz kreditnih sredstava-realokacijom postojećih.

Kako je navedeno u informaciji, tunel Crnaja je izgrađen šezdesetih godina dvadesetog stoljeća na terenu sa ozbiljnim geološkim i hidro geološkim problemima zbog postojanja aktivnog klizišta, što su ujedno i razlozi lošeg stanja kolovozne konstrukcije, tunelske obloge, smanjenog gabarita svijetlog profila, te već kao takav duže vrijeme predstavlja ozbiljnu prijetnju normalnom odvijanju prometa.

Tragom lošeg iskustva s projektom rekonstrukcije tunela Vranduk i stava Vlade Federacije BiH da radovi na rekonstrukciji tunela Crnaja ne smiju započeti bez alternativnog odvijanja prometa, već potpisani ugovor sa izvodačem radova, ugovorne vrijednosti 12.833.631 KM, uključujući PDV je obustavljen i pristupilo se dodatnim analizama i iznalaženju mogućnosti potpunog izmještanja prometa iz tunela.

Ovim rješenjem bi izvođenje radova u tunelu moglo biti značajno ubrzano, što direktno smanjuje rok izvođenja radova u odnosu na ugovor, a ujedno bi se i promet odvijao bez većih zastoja.

Iz tih razloga urađeno je više varijanti rješenja rekonstrukcije tunela pod prometom, gdje su uključene izgradnje zaobilaznica različite dužine, te varijanta izgradnje novog tunela dužine 963 metra.

Na temelju idejnih rješenja utvrđeno je da se procijenjeni troškovi rekonstrukcije tunela Crnaja u varijantama s obilaznicom kreću od 20,6 do 22,4 miliona KM, dok su troškovi izgradnje novog tunela procijenjeni na 27,7 miliona KM.

Na temelju urađenog Elaborata o poređenju varijantnih rješenja stav JP Ceste FBiH je da je najpovoljnija varijanta izgradnja novog tunela i pripadajućeg dijela trase, odnosno varijanta s najnižim ukupnim troškovima i najmanjim rizicima za sudionike u prometu.