Svaki početak je težak a ovdje je lista najčešćih pogrešaka koje poduzetnici na početku čine.
Firma s jednim osnivačem – Firme s jednim osnivačem nemaju gotovo nikakve šanse za to da dobiju sredstva od poslovnih anđela, jer oni vjeruju da nije slučajno ako naš nikoga niste uspjeli uvjeriti u svoju ideju. Osim toga, jedan osnivač sve mora sam, pa je to često preveliki zalogaj.
Lokacija – Nije svejedno gdje imate ured, radionicu ili trgovinu, ma koliko se vi trudili urediti okoliš ili prilazne puteve. Ponekad jednostavno ne možete promijeniti prirodu tog mjesta – na primjer, ako je radionica za popravak kompjutera u nekoj zabačenoj slijepoj ulici gdje niko ne prolazi, u naselju izvan grada, teško da će vam bilo ko donijeti kompjuter na popravak. Bolje je promijeniti lokaciju.
Ograničena niša – Izborom ograničene niše za pokretanje posla u startu ćete sami sebe stjerati u kut. Na primjer, ako u startu odredite da se nećete natjecati za posao na terenu gdje radi velika i razvikana firma, lako možete doći u situaciji da ostanete bez posla i u svojoj ulici, ako se oni počnu širiti i zaposle dva dodatna stručnjaka. Ako, pak, na njihovom terenu dobijete samo jedan posao i obavite ga brže i jeftinije od velike firme, na dobrom glasu ćete izgraditi mrežu klijenata.
Derivacija ideja – Ne kopirajte i ne nudite tržištu na pola potrošene ideje. Danas već ima toliko stranica za kućne ljubimce na društvenim mrežama da se još jedna na tu temu može samo izgubiti u masi. Sve što je već izmišljeno vlasniku prve ideje je donijelo neki novac, nekom drugom teško se može isplatiti, osim ako nije riječ o jako velikoj inovaciji.
Tvrdoglavost – Ili nemogućnost da se prilagodite onome što traže vaši klijenti često je kamen spoticanja za start up firme. Ako popravljate printere za firme, i sjedite u radionici jer nemate mobilni tim koji za 2 sata može biti kod klijenta da bi detektirao problem i vidio može li se stvar riješiti odmah, ili printer morate odnijeti na popravak, ništa niste napravili. To što je vama manje komplikovano čekati da klijenti dođu ne znači da ćete tako imati posla.
Odugovlačenje s pokretanjem posla – Ako stalno nešto odgađate i nikako da pokrenete posao, zapitajte se zašto je tako. Podsvijest nas često blokira a da toga nismo svjesni. Što duže odgađate, to su veće šanse da postoji neki realan razlog zbog kojega ne krećete i bilo bi dobro suočiti se s odgovorom. To možda i nije ozbiljan problem, možda je stvar samo u tome da zbog nekog razumnog razloga početak trebate odgoditi.
Prerano kretanje u biznis – I to može biti problem, prvo zato što nećete biti spremni za posao, a ni proizvod možda nije spreman za prodaju. Nema smisla da nešto prodajete, pa onda tek za 3 ili 5 sedmica kupcima isporučite dio bez kojega proizvod nije u punoj funkciji, na primjer. Ili, ako ste napravili jednu seriju proizvoda i uspjeli je prodati, a niste na vrijeme obnovili repromaterijal za drugu, moguće je da neko drugi sa svojim proizvodom ‘uleti’ i ukrade vam kupce.
‘Nekom ću to već uvaliti’ – Ako ste kupili masu za izradu 3000 sapuna, pa ih počnete izrađivati, a nemate pojma kome biste ih i kako mogli prodati, a kamoli koja je vaša glavna ciljana skupina, od toga neće biti ništa. Svakako odredite na koju skupinu kupaca ciljate da biste odredili kakav sapun ćete napraviti, kako ga zamotati, gdje ćete ga prodavati, po kojoj cijeni i slično.
Ulaganje premalo novca – Možda imate dobar proizvod, ali s premalo novca za predstavljanje i reklamu, nećete ga moći predstaviti u punom potencijalu. To se posebno odnosi na ulaganje u pakiranje, kao i popratni sadržaj. Na primjer, ako uložite u to da kupac uz proizvod dobije i mali letak – knjižicu o proizvodu, u kojoj jamčite da je riječ o prirodnim sastojcima i slično, ili opisujete kako se proizvod ispravno koristi, to može privući kupce.
Trošenje previše novca – Ne smijete pretjerivati s trošenjem novca prije nego što prihodi narastu dovoljno da pokrivate sve troškove koje ste imali i da možete izdvojiti dio novca za investiciju u novi krug. Nemojte širiti reklamu ili prodaju na novi grad, na primjer, dok niste sigurni da možete izdvojiti taj novac bez problema.
Previše popuštanja investitorima – Ako morate birati između toga da investitori budu zadovoljni i toga da zadovoljite korisnike, uvijek birajte stranu korisnika. Samo ako su oni zadovoljni i investitori na kraju mogu zaraditi. Kod izbora investitora je vrlo važno na papiru definirati koliki je njihov utjecaj na odluke, odnosno kako ćete ih usaglašavati ako postoje različita mišljenja.
Žrtvovanje dobiti zbog kupaca – Istina je da ako na početku nešto uložite, to može donijeti zaradu kasnije, ili ćete zaraditi na broju proizvoda. No, to što ćete nešto ponuditi po preniskoj cijeni ne garantira da će kupci biti zadovoljni i sigurno se vraćati. Vi morate zaraditi sada, ako nije tako, posao može doći u pitanje. Osim toga, ako je cijena preniska, ljudi se mogu pitati i kakva kvaliteta uopće stoji iza toga.
Ne želite gubiti vrijeme – možete riješiti sve probleme putem e-maila, ili telefona. Firm se gradi na odnosima – izađite i upoznajte ljude. Prvo, lično zahvalite onima koji su vam na neki način pomogli (savjetom, uputom, tako da su ubrzali neki postupak), zatim osobno obiđite one od kojih trebate neku vrstu podrške ili pomoć. Ako vas upoznaju, veće su šanse da će ujutro riješiti vaš problem, nego ako on čami u nekom fasciklu na stolu.
Pola srca u igri – Nedostatak odlučnosti, srčanosti i ambicije nije rijetkost. Ako vjerujete da imate i druge opcije, ili da biste bolje prošli da ste ostali na poslu na kojem ste bili, sa sigurnom platom, umjesto da se upuštate u neizvjesnost i radite dvostruko duže, možda i za manji novac, vjerojatno ćete brzo izgubiti volju i odustati od posla. Štaviše, u tom slučaju bolje je i da ne ulazite u vlastiti posao.