U posljednje vrijeme primjetno je da je došlo do rasta cijena ulja u trgovinama. Porasle su cijene bez obzira na proizvođača ili trgovinu, što govori da nije riječ o odlukama pojedinačnih kompanija već širem trendu na tržištu.
Iz kompanije Bimal, koja je vodeći domaći proizvođač jestivog ulja, za BiznisInfo su pojasinili zbog čega se to dešava.
– Posljednja žetva uljarica se značajno razlikovala od ranijih budući da je zasijano manje površina, a tržište je dodatno poremetila manja uljnost zrna koja je obilježila prošlogodišnji rod suncokreta – kazali su nam iz Bimala.
U Ukrajini koja je najveći europski proizvođač uljarica cijena zrna je drastično porasla, a Argentina kao najveći svjetski proizvođač zrna je zbog suše zabilježila smanjene prinose.
– Sve ovo je izazvalo uzlazno kretanje cijena sirovina na berzi, što se posljedično odrazilo i na cijene gotovih proizvoda, kako u svijetu tako i kod nas – navode iz Bimala.
Dodaju da, budući da Bosna i Hercegovina nema razvijenu proizvodnju osnovnih prehrambenih sirovina kao što su pšenica, suncokret, soja, to nas i našu zemlju stavlja u još teži položaj u odnosu na region.
– I iako je iz ugla potrošača teško pojmiti, ali sva privredna kretanja u svijetu se odražavaju i na našu privredu, a promjene na tržištu igraju važnu ulogu za ukupnu cijenu nabavke sirovine, procesa proizvodnje i na kraju finalnog proizvoda – zaključuju iz kompanije sa sjedištem u Brčkom u odgovoru za BiznisInfo.
D. M.