Sredinom juna, višekategorijska platforma za dostavu različitih vrsta proizvoda i jela na zahtjev kupaca Glovo, objavila je imenovanje novog generalnog direktora za Bosnu i Hercegovinu Ivana Laketu. Na ovoj poziciji, Laketa upravlja dinamičnom ekspanzijom Glova u zemlji, razvijajući lokalno tržište za trenutne brze isporuke.
Ivan Laketa ima veliko iskustvo u menadžmentu i marketingu. Više od 12 godina upravlja brendovima i strategijom rasta, radeći u multinacionalnim kompanijama. Dio je Glovo tima više od godinu dana, gdje je radio na izgradnji partnerstva sa renomiranim međunarodnim brendovima u regionu jugoistočne Europe. Prošlo je više od godinu dana otkako je Glovo počeo sa radom u Bosni i Hercegovini, što je bio povod za razgovor sa Ivanom Laketom u prostorijama njegovog novog ureda u Sarajevu.
Možete li napraviti kratku retrospektivu poslovanja Vaše kompanije za ovo vrijeme i koliko ste uradili na edukaciji samog tržišta?
Danas su usluge dostave dio naše svakodnevnice. U kompaniji Glovo smo hranu i druge proizvode učinili dostupnim korisnicima koji su kilometrima udaljeni. Posebno smo ponosni što smo prepoznati kao pouzdan način dostave bilo čega do vrata naših kupaca, naročito tokom praznika kao što su ramazan i bajram. Dostavili smo osam puta više narudžbi u prvoj polovini ove godine u odnosu na prvih šest mjeseci 2021. godine, čime se naš rast uvećao za 700% puta u odnosu na prethodnu godinu. Također, u istom periodu broj naših partnera je porastao za 3,5 puta, a broj naših korisnika se povećao za više od šest puta. Kako god, mi smo u Bosni i Hercegovini tek na početku, ali mogu reći da je ovo tržište živo i puno potencijala, a Glovo je ovdje već prepoznat po svojoj brzoj i kvalitetnoj usluzi koju pruža korisnicima.
Glovo posluje u Sarajevu, Banja Luci, Tuzli, Mostaru, Bijeljini i Zenici, hoćete li proširiti svoje poslovanje u još neke gradove u BiH?
Kao što ste rekli, prisutni smo u šest gradova, što je u poređenju sa julom 2021. godine kada smo poslovali u samo dva grada, tri puta više. Do kraja godine, širenje na nova područja, jedan je od naših prioriteta. Želimo da služimo što većem broju ljudi, slijedeći našu misiju, a to je da svima omogućimo lak pristup svemu u svom gradu. Što se tiče širenja našeg tržišta, do kraja 2022. godine planiramo povećati naše prisustvo na periferiji glavnih gradova, tu prvenstveno mislim na Sarajevo i Banjaluku, te planiramo ući u potpuno nove gradove i ponuditi našu uslugu ljudima koji tamo žive, omogućavajući im tako da uživaju u velikom izboru asortimana naših partnera. Činjenica je da veliki dio stanovništva BiH još uvijek nema pristup našim uslugama, a mi to svakako želimo promijeniti.
Koliko je Glovo aplikacija do sada preuzeta?
U Bosni i Hercegovini naša aplikacija je do sada preuzeta više od 255.000 puta.
Potrošačke navike u BiH su se promijenile u posljednje dvije-tri godine, posebno tokom pandemije. Sve se više kupuje na internetu. Koliko pratite potrebe korisnika i nove trendove? Šta je korisnicima potrebno i pokušavate li im to omogućiti?
Pandemija je promijenila potrošačke navike i usmjerila ih na online potražnju. Međutim, naša misija je ostala ista i prije i tokom pandemije, a to je – omogućiti svima lak pristup svemu u svom gradu. Mi smo više-kategorijska aplikacija i trudimo se da olakšamo kupovinu bilo kojeg proizvoda – sve dok može stati u Glovo torbu. Najtraženiji proizvodi su gotova jela iz restorana, što je ujedno bit našeg poslovanja. Trudimo se da ljudi koji koriste našu aplikaciju, mogu naručiti svoja jela iz svih najpopularnijih restorana, pa smo u stalnoj potrazi za novim otvorenim restoranima. Istovremeno, u partnerstvu smo s velikim trgovinama poput Konzuma i Mercatora, kako bi smo namirnice i druge različite proizvode učinili dostupnim našim korisnicima u rekordnom roku. Svjesni smo da je ovo sve veća potreba naših korisnika, koja je značajno porasla tokom pandemije. Tu su i sve ostale trgovine s kojima pokušavamo surađivati, kako bismo našim korisnicima osigurali lak pristup bilo čemu putem aplikacije Glovo, kao što su apoteke, cvjećare, trgovine za kućne ljubimce, suvenirnice i još mnogo toga.
Životni stil je ubrzan, tako da smo navikli da nakon narudžbe sve dobijemo u vrlo kratkom roku. U kompaniji ističete da je vaš fokus na praktičnoj i trenutnoj isporuci na koju kupci ne žele da čekaju više od 30 minuta. U kojoj mjeri Glovo ispunjava očekivanja korisnika u tom pogledu? Koje su prednosti korištenja Glovo aplikacije?
Ponosni smo što smo aplikacija za dostavu, koja osigurava najbržu isporuku na tržištu, za šta nam je potrebno oko 30 do 35 minuta. To nam je omogućio naš veliki tim inženjera koji je izgradio fantastičan algoritam kako bi se reagovalo u stvarnom vremenu, potom kvalitet kurira sa kojima sarađujemo i naš tim, koji neumorno radi na tome da uvijek ima dovoljno kurira na ulicama, kako bi zadovoljili potražnju. Međutim, brzina isporuke nije jedina stvar koja je važna. Mi, također osiguravamo da vrlo precizno obavještavamo korisnika kada stiže njegova narudžba, kako bi korisnik u skladu s tim mogao planirati svoje vrijeme, koje je najdragocjeniji resurs kojeg imamo. Zato, ukoliko zakasnimo, korisnik će to znati na vrijeme.
Po vašem mišljenju, po čemu se ova kompanija razlikuje od sličnih?
Mnoge stvari su ključne za korisnike naše aplikacije, kao što je odlična usluga koja podrazumijeva vrijeme i tačnost isporuke. Težimo ka tome da korisničko iskustvo sa našom aplikacijom bude besprijekorno i jednostavno. Osim navedenog, mi strateški gradimo naša partnerstva i važimo za pouzdane partnere, to je ono što nas izdvaja od drugih. Glovo također ima snažnu društvenu posvećenost, ulažući u zajednicu u kojoj smo vrlo aktivni. Stoga smo u naš poslovni model implementirali društveni doprinos, pri čemu je jedan fening prihoda po narudžbi namijenjen finansiranju projekata i inicijativa sa društvenim uticajem. Naš cilj je da našu platformu, partnere i kurire sa kojima sarađujemo učinimo dostupnim nevladinim organizacijama i projektima društvenih preduzeća. Lokalni tim kojeg imamo, izgradili smo na zajedničkim vrijednostima kao što su briga, visoka kvaliteta, skromnost I dobra energija. Sve nas ovo čini različitim od drugih.
Rekli ste da unosite novu energiju na bosanskohercegovačko tržište i da ćete ulagati. Možete li nam reći koji su dalji razvojni planovi kompanije?
Uzbuđen sam što mogu podijeliti svoje veliko iskustvo usmjereno na rast i donijeti novu energiju na bosanskohercegovačko tržište. Postoji odličan potencijal za rast, a naše opredjeljenje je pružiti najbolje korisničko iskustvo i što efikasnija tehnološka rješenja. U kompaniji Glovo konstantno radimo na izgradnji jedinstvene partnerske mreže, tako da ćemo nastaviti ulagati u bosanskohercegovačko tržište. Iza ovog cilja, stoji naše ogromno znanje i globalno iskustvo koje ćemo zasigurno ovdje prenijeti, kao što je rast q-commerce dostave iz trgovina, te prodavnica za kućne ljubimce, apoteka, cvjećara i drugih, kao što sam već ranije spomenuo. Također, šireći se u druge gradove, uvezivat ćemo se sa više kurira, stvarajući prilike za zapošljavanje, osiguravajući im poštenu zaradu, sigurnost i osiguranje, kao i usavršavanje. Dakle, kao što vidite, imamo mnogo planova za realizaciju u narednom periodu.
Kako neko može postati vaš partner?
Zapravo, to je vrlo brz i lagan proces, s obzirom na to da je širenje mreže partnerstva prioritet u kompaniji Glovo. Prvo, partner mora izraziti svoju namjeru za saradnju putem sljedećeg linka: https://sell.glovoapp.com/ba. Nakon prijave, naš stručni prodajni tim se javi partneru radi dogovora o komercijalnim uslovima. Do tada partner treba da obezbijedi ulazne podatke, koji uključuju meni, cijene i fotografije. Naš tim za sadržaj kreira trgovinu to je to. Voila! Obično, četiri dana nakon potpisivanja ugovora, partner je dostupan na našoj aplikaciji. Kroz cijeli proces, partnere u potpunosti vode naši timovi za prodaju i podršku, pružajući im korisne savjete i pomoć za jednostavnu integraciju na Glovo platformu.
S obzirom da je Glovo platforma mnogima praktična, šta se prvenstveno isporučuje na našem tržištu?
U kategoriji hrane najpopularnije jelo u 2022. su hamburgeri, zatim piletina, a vjerovali ili ne, giros je na trećem mjestu najpopularnijih traženih jela u Bosni i Hercegovini. U kategoriji namirnica, voda je najnaručivaniji proizvod putem naše aplikacije. Zatim, najpopularniji q-commerce proizvodi su pivo, mlijeko i banane.
Vaše poslovanje se razvija i raste, pa se povećava i broj zaposlenih. Postoji veliko interesovanje za rad u Glovu. Kako je biti dio ove brzorastuće kompanije?
Naš tim je naše najveće bogatstvo. Vodimo računa da onaj ko se pridruži našem timu doprinosi kulturi koju pokušavamo da izgradimo, a to je kultura otvorenosti i dobre energije, gdje brinemo jedni o drugima i zajednici, njegujući skromnosti, kao i kulturu visokih performansi i standarda visokog kvaliteta. Istovremeno, osiguravamo da svako ko se pridruži našem timu ima posao svog života u kompaniji Glovo. Mnogo ulažemo u naše ljude. Mi razvijamo naše ljude i osiguravamo da svako radi posao koji voli i da se osjeća svrsishodno. Na kraju krajeva, ključno je da svi u lancu imaju osjećaj da doprinose svom poslu i da se zbog toga osjećaju sretnima i zadovoljnima.