Italijanski maloprodajni lanac Eurospin bi vrlo brzo mogao sa svojim prodajnim centrima doći u Hrvatsku.
Već su objavljeni oglasi za dio radne snage koja će proći obuku u Italiji i Sloveniji, a neslužbene informacije o njihovom debiju na tlu Hrvatske Poslovni dnevnik je dobio iz nekoliko izvora.
Tragom te informacije krenuli su ispitati šta bi to moglo značiti za domaće tržište i je li ono već zasićeno maloprodajnim lancima.
Inače, u Sloveniji je ovaj italijanski lanac – koji je osnovan 1993. i ima oko 1100 prodavaonica s oko 7000 radnika i 4,7 milijardi eura prihoda – prisutan od 2004. s trenutnih 62 prodajna centra.
Drago Munjiza, konzultant za trgovinu i nekadašnji direktor Konzuma, kaže da je upoznat s namjerom Eurospina za dolaskom u Hrvatsku, a procjenjuje da bi ovdje mogli otvoriti 20-ak prodavnica.
– Hrvatska nema „hard diskontera“ na način kako je to Aldi ili Hoffer u Njemačkoj, Eurospin u Italiji ili Penny Market u Mađarskoj i jasno je da postoji veliki prostor za njih. Ako maloprodajno tržište u Hrvatskoj godišnje vrijedi 38 milijardi kuna, mislim da bi diskonteri mogli uzeti 3 do 4 posto toga – kaže Munjiza.
Dodaje da ne očekuje da bi Eurospin mogao napraviti neki veći poremećaj na tržištu jer su mu, po iskustvima iz Slovenije, ambicije u inozemstvu ograničene, no zato smatra da bi, a što bi se prema njemu trebalo vrlo brzo dogoditi, pomutnju mogao napraviti Penny Market koji je dio REWE International grupe, a čija je i Billa, i koji bi sa svojom, dijelom već i postojećom, logistikom mogao napraviti ozbiljnije poremećaje na tržištu.
Podsjetimo, Hoffer je nedavno imao veliku medijsku kampanju za dolazak na zapadni dio Zagreba i okolice, čak je regrutirao i obučio radnu snagu, no onda se bez objašnjena povukao. Glavna razlika između diskonta i supermarketa je u kvaliteti usluge i broju artikala, naravno u konačnici i cijeni.
Tako ovi prvi imaju maksimalno 800 artikala u svojim centrima, uz minimalan broj zaposlenih, dok supermarketi imaju i više od 6.000 artikala, piše Poslovni dnevnik.