Iskustva bh. kompanija sa sajmova: Loš imidž bh. firmi koči rast izvoza

0

Druga “Balkan-Sourcing” konferencija privrednika Njemačke i Zapadnog Balkana otkrila je i problem koji muči firme iz BiH, a to je nedostatak pozitivnog imidža.

Iako su na susretu naše firme dogovarale nove poslove sa njemačkim partnerima, kao prepreka većem uspjehom ispriječila se slaba reputacija. Stvari se mijenjaju nabolje kada stranci dođu u BiH, vide proizvodne pogone i uvjere se u kapacitete pojedinih domaćih firmi.

Veliki izazov

Popravljanje imidža firmi je veliki izazov, a radi se o kontinuiranom, dugoročnom i intenzivnom procesu. BiH nema nikakvu proizvodnu i industrijsku politiku i nismo jasno definirali kakve proizvode želimo praviti, da li će ono biti jeftiniji i lošije kvalitete, ili će biti skuplji i kvalitetniji. Prvi čovjek Privredne komore Njemačke u BiH (AHK) Alexander Mardian ranije je za Faktor kazao da su prva asocijacija Nijemaca ili njemačkih firmi na BiH, zimske olimpijske igre i rat. Pojašnjava da je imidž BiH nepostojeći, iako se privrednicima iz Njemačke koji dođu raditi u BiH zemlja dopadne.

Selma Bradarić iz firme Medena Commerce Tešanj, koja je posjetila Balkan-Sourcing konferenciju, rekla je da se nedovoljno radi na promociji naših proizvoda.

– Mora se više raditi na promociji i pokušati mijenjati svijest. Promociju moraju podržati i naša diplomatsko-konzularna predstavništva kao i trgovačke komore – rekla je Bradarić.

Na sajam bez pripreme

Vlasnik konsalting kuće ProBeneFit iz Sarajeva Emir Medanhodžić navodi u izjavi za Faktor da mnogi na sajmove i poslovne susrete dođu nepripremljeni, što također utječe na loš imidž.

– Vrlo često se desi da naši predstavnici ne znaju strani jezik, ne ponesu brošure, letke, vizit kartice. Nemaju novca ili ne žele uložiti novac u istraživanje tržišta u zemlji u kojoj nastupaju, da vide imaju li potencijala – naveo je Medanhodžić. (Faktor)