Dionice Boeinga pale su u ponedjeljak, dok su tržišta probavljala vijest da je Savezna uprava za avijaciju naredila privremeno prizemljenje desetina aviona Boeing 737 Max 9.
Dionice su pale za više od 8 posto u ranim jutarnjim satima trgovanja do 5:05 ujutro.
Savezna uprava za avijaciju u subotu je saopćila da će oko 171 aviona širom svijeta biti pogođeno njezinom direktivom o hitnoj plovidbenosti, koja zahtijeva da avioni budu pregledani prije ponovnog leta.
Naredba se odnosi na američke aviokompanije i prijevoznike koji rade na teritoriju SAD-a.
Upozorenje je izdano nakon što je komad aviona eksplodirao usred leta Alaska Airlinesa u petak.
Slike podijeljene na društvenim mrežama prikazuju rupu u bočnoj strani aviona i putnike koji koriste maske s kisikom. Let – let 1282 Alaska Airlinesa – vratio se u Portland ubrzo nakon polijetanja za Ontario, Kalifornija, prenosi SEEbiz.
Nacionalni odbor za sigurnost saobraćaja pokrenuo je istragu o eksploziji.
– Sigurnost će nastaviti voditi naše donošenje odluka dok pomažemo NTSB-ovoj istrazi o letu 1282 Alaska Airlinesa – rekao je u izjavi FAA administrator Mike Whitaker.
Od 171 aviona koji je prizemljen prema direktivi, United Airlines ima 79, a Alaska 65, dok su preostala 74 raspoređena među šest drugih prijevoznika.
Avion sa 178 sjedala koji je pretrpio eksploziju u petak isporučen je Alaska Airlinesu 11. novembra.
Iako su prizemljenja velikih razmjera od strane regulatora rijetka, FAA je pozorno pratila Boeing 737 Max otkako su dvije fatalne nesreće prije gotovo pet godina prisilile mlazni avion na prizemljenje širom svijeta.
Russ Mould, direktor ulaganja u AJ Bellu, primijetio je da je incident od petka posljednji u “nizu problema za kompaniju”, te je sugerirao da će firme koje koriste avione 737 Max “dugo i temeljito razmišljati o svojim budućim zahtjevima za avionima”.
Dionice Boeingovog evropskog konkurenta Airbusa dobile su 1,7 posto do sredine jutra u ponedjeljak jer su ulagači nagađali da bi firma mogla preuzeti tržišni udio od američkog konkurenta.
– Naravno da se postavljaju pitanja o provjerama kvalitete i pokušava li Boeing učiniti previše prebrzo. Uprava Boeinga bit će pod velikim pritiskom regulatora i kupaca da objasne šta se događa, što znači značajne probleme za poslovanje. Nije ni čudo da su se investitori utrkivali u prodaji dionica jer su rizici za investicijski slučaj upravo naglo porasli – rekao je Mould.