Vlada Federacije BiH uvrstila je na listu prioriteta izgradnju brze ceste Lašva – Nević Polje (Travnik), Nević Polje – Jajce, Žepče – Tuzla, ali i brze ceste Tuzla – Orašje, čime će naša država dobiti najbolju saobraćajnu vezu s centralnom Evropom. Navodi se to u dokumentu o strateškim projektima koji se nalaze među “100 prioriteta Vlade FBiH”.
Četiri trake
Ukupna vrijednost ovih radova iznosi 3,6 milijardi maraka (1,8 milijardi eura), a izgradnja prve dionice Lašva – Nević Polje već je dogovorena putem modela koncesije.
Izgradnja brze ceste Lašva – Nević Polje (Travnik) koštat će 183 miliona eura, Nević Polje – Jajce 550 miliona eura, brze ceste Žepče – Tuzla 511 miliona eura te Tuzla – Orašje 635 miliona eura.
No, izgradnjom ovih dionica brze ceste od Lašve do Jajca stvaraju se i preduvjeti za spajanje Sarajeva s Krajinom, na što se čeka skoro 20 godina. Realizacija ovih projekata najavljena je za sredinu ove godine, a rok za završetak do kraja 2018.
Povezivanjem brze ceste Lašva – Nević Polje s Koridorom 5C centralno područje BiH će dobiti najbolju saobraćajnu vezu s centralnom Evropom i Jadranom na jugu. Ovaj projekt uključuje gradnju oko 24 kilometra ceste na dionici od četiri trake s međunarodnim standardima između Lašve i Nević Polja.
Tri tunela
Cijela dionica je podijeljena na tri poddionice: Lašva – Kaonik, Kaonik – Vitez i Vitez – Nević Polje. Polazna tačka gradnje je na Koridoru 5C (Lašvanska petlja) i završava na petlji Nević Polje u blizini Travnika. Glavne strukture su gradnja tri tunela i osamnaest mostova i vijadukata. Na ovom dijelu su četiri petlje (Lašva, Kaonik, Vitez, Nević Polje).
Prema dokumentaciji, u koju je imao uvid naš list, glavni projekt za izgradnju ove dionice već je završen, kao i studija izvodljivosti. Sada se očekuje dobivanje okolišne dozvole. Vlada FBiH već je za eksproprijaciju zemljišta izdvojila oko deset miliona KM.
Kada je u pitanju izgradnja brze ceste Nević Polje – Jajce u vrijednosti od 550 miliona KM, ona spada u historijski važnu rutu, jer će se preko Sarajeva brže povezivati sa Srbijom i Hrvatskom. Ovaj projekt uključuje izgradnju oko 51 kilometra ceste na dionici s četiri brze trake. Za ovu dionicu još nije preciziran model finansiranja, ali priprema tenderske dokumentacije je u toku.
Izgradnjom dionice Žepče – Tuzla planirano je povezivanje Tuzle s Osijekom u Hrvatskoj te gradom Pečuhom u Mađarskoj. Realizacija ovog projekta postavljena je kao primarni cilj. Ovaj projekt pruža izgradnju brze ceste s ciljem povezivanja putne komunikacije sjeveroistoka BiH, koji sadrži najvažnije koncentracije ekonomskih i ljudskih resursa u zemlji, s Dunavom, Savom, Dravom u regiji. Ova cesta predstavlja nastavak dionice Tuzla – Orašje i početak trase sa selom Mihatovići. Predviđena trasa planirana je da prolazi pored Lukavca, Zavidovića pa do Žepča, gdje se spaja s Koridorom 5C.
Druga dionica brze ceste Tuzla – Orašje, čiji će radovi koštati 635 miliona eura, uključuje izgradnju oko 61 kilometra ceste na dionici od četiri trake s međunarodnim standardima. Sekcija počinje u Orašju (Šićki Brod) i rutu okružuje Orašje, Brčko, Majevica, a zatim se spaja s Tuzlom. Realizacija projekata najavljena je za sredinu ove godine, a rok za završetak je kraj 2018.
1,8 milijardi eura ukupna vrijednost projekata
183 miliona eura koštat će gradnja brze ceste Lašva – Nević Polje
550 miliona eura koštat će gradnja brze ceste Nević Polje – Jajce
511 miliona eura koštat će gradnja brze ceste Žepče – Tuzla
635 miliona eura koštat će gradnja brze ceste Tuzla – Orašje
2018. godina rok za završetak izgradnje