Kompanija Unikomerc obilježila je u oktobru 20 godina uspješnog postojanja i rada. Direktorica Unicomerca Marija Landeka, za BiznisInfo govori o tome šta je obilježilo ove dvije decenije i kako je raditi na tržištu koje još uvijek nije do kraja uređeno.
Landeka ističe kako je najveći uspjeh kompanije u ovom periodu uspješno poslovanje u skladu sa svim zakonskim propisima uprkos postojanju nelojalne konkurencije.
Prije nekoliko dana obilježili ste 20 godina uspješnog poslovanja kompanije Unikomerc u BiH. Šta je obilježilo ovih dvadeset godina, šta je bio najveći izazov a šta je vaš najveći uspjeh?
Da, prije nekoliko dana smo s našim poslovnim partnerima i prijateljima, s firmama dobavljačima STIHL i VIKING, proslavili prvih 20 godina našega uspješnog poslovanja u BiH, i tih je 20 godina, čini mi se prošlo u trenu. Opet, s druge strane mi se čini kao jako dug period u kojemu se puno toga dogodilo.
Počeli smo 1996. godine, u ratom razrušenoj Bosni i Hercegovini, na tržištu koje je bilo kaotično, nesređeno, s nejasnom zakonskom regulativom i poreznim tretmanom koji nije bio ujednačen u svim dijelovima BiH. U takvim uvjetima se lako stvara siva zona gospodarstva i time nelojalna konkurencija, koji su tada već uzeli maha. Uvođenjem PDV-a 2006.godine su se stvari ipak počele pomalo sređivati, a poslovanje je postalo jednostavnije.
Sve je to bio jedan veliki izazov. Kako poštivati zakone,pobijediti nelojalnu konkurenciju, a k tome,pozitivno i uspješno poslovati.To je ujedno i naš najveći uspjeh. Naš cilj je bio postavljanje dobrih temelja, izgradnja stabilne tvrtke, koja će moći odgovoriti svim zahtjevima tržišta. Radili smo na jačanju kompetencija ljudi zaposlenih u firmi kao i na jačanju kompetencija naših ugovornih partnera, odnosno izgradnji i jačanju servisno/prodajne mreže. Firma STIHL je prepoznala naš ustrajan i predan rad , te smo 2013. godine postali ekskluzivni uvoznik brendova STIHL i VIKING za područje BiH
U kojim oblastima najviše radite, odnosno po čemu je Unikomerc najprepoznatljiviji?
Unikomerc je zapravo prepoznatljiv po svojim brendovima koje zastupa, a to su, kao što smo već rekli, STIHL i VIKING, koji je također vlasništvo firme STIHL. Mislim da ne treba posebno isticati što ti brendovi predstavljaju jer STIHL je najveći i najpoznatiji svjetski proizvođač u segmentu motornih pila i kosa, a ima također vrlo široku paletu uređajakako za povremene, tako i za zahtjevne korisnike i profesionalce.
Bilo da žele imati siguran i kvalitetan uređaj za uređenje i održavanje vlastite okućnice (motorne, električne ili akumulatorske pile, kosilice, rezače živice, kresače grana, puhače lišća, visokotlačni perači itd; u domaćinstvu – usisavači, u vrtovima – motokultivatori, kosilice, sjeckalice za granje itd.
Ako je to nečije zanimanje ili svakodnevni posao u šumarstvu, poljoprivredi / voćarstvu, građevinarstvu ili komunalnim djelatnostima, gdje su sigurnost, kvaliteta te izdržljivost na još većem i težem ispitu, onda je tu STIHL neprikosnoven.
Kako ocjenjujete tržište u BiH i koliko je na ovakvom tržištu teško poslovati?
Tržište BiH još nije do kraja uređeno, još je područje sive zone izraženo. Još uvijek se nalaze i kopije i falsifikati na tržištu koji se kojekakvim kanalima proturaju kao originali i time narušavaju ugled brendova. Ako kupci ne kupuju kod ovlaštenih trgovaca čije adrese mogu naći na našoj web stranici, imaju velike šanse da su kupili kopiju.
Kakva je bila 2016. godina u smislu poslovnih rezultata za Unikomerc i kakvi su planovi za naredni period? Već imate 115 prodajnih mjesta, hoće li se ovaj broj i dalje povećavati?
Mi već godinama imamo stabilno poslovanje, ujednačen rast prodaje iz godine u godinu i to nam je pokazatelj da smo na dobrom putu. Slijedom toga je i ova godina vrlo uspješna, ne samo u prodaji nego u određenim iskoracima u uređenju prodajnih mjesta, edukacijama ljudi koji rade na prodaji i /ili servisiranju STIHL i VIKING uređaja.
Stalno radimo na tome da korisnik bude siguran, da svaki svoj eventualni problem može riješiti u vlastitom mjestu, da može dobiti odgovor na sva pitanja o uređaju koji mu je potreban, informacije prije odluke o kupovini kao i da osiguramo rezervne dijelove još dugo nakon što uređaj više ne bude u prodaji. Sve su to elementi koje bi svi korisnici trebali znati prije odluke o kupovini određenog uređaja Većina zna, a jedan dio korisnika se uči na vlastitim greškama i to, na žalost, plaća.
Naša prodajno servisna mreža je dostatna za područje BiH, međutim, to je živi organizam koji je podložan promjenama. Nemamo namjeru povećavati broj naših partnera, ali će intervencije unutar mreže uvijek postojati. Cilj nam je STIHL i VIKING uređaje, servis, pribor, dijelove učiniti dostupnim svim korisnicima, raditi na kompetencijama ljudi, na zaštiti krajnjeg kupca dajući mu prave informacije i savjete, čuvanje brendova STIHL i VIKING od zlouporaba što nam je jedna od zadaća.
Pred našim timom su uvijek novi i veći izazovi.
Razgovarala: Bojana Šutvić