INTERVJU Davor Čičić: Sarajevski kiseljak bilježi stalan rast izvoza

0

Sarajevski kiseljak trenutačno oko 40% od ukupne vlastite proizvodnje plasira na strana tržišta. Kontinuirano bilježimo rast izvoza, te se nadamo da će tako biti i u predstojećoj godini.

Ovo je u intervjuu za BiznisInfo istaknuo direktor Sarajevskoj kiseljaka Davor Čičić. On je početkom ove godine preuzeo funkciju, a kaže da će nastojati učvrstiti temelje za daljni stabilan rast i širenje Sarajevskog kiseljaka kako na domaćem tako i na izvoznim tržištima.

Davor Čičić: Već deset godina dio tima

Ovih dana preuzeli ste direktorsku poziciju u Sarajevskom kiseljaku. Možete li nam reći nešto više o sebi i svojoj dosadašnjoj karijeri?

– Istina, s ulaskom u ovu godinu preuzeo sam čelnu funkciju u Sarajevskom kiseljaku, no već sam deset godina dio ovog tima. Na taj način sam imao  priliku učiti od najboljih i rasti zajedno s kompanijom.

U posljednjih 15 godina radio sam u različitim firmama na pozicijama u oblasti upravljanja prodajom, marketinga, finansijama, poslovnom planiranju u FMCG-u i maloprodajnoj industriji u Bosni i Hercegovini i regiji. U Sarajevskom kiseljaku sam prvo vodio odjel marketinga i razvoja, zatim sam preuzeo i odjel prodaje.

Osobno mi je bilo veliko zadovoljstvo sudjelovati u kreiranju zanimljivih kampanja za naše brendove, i voditi projekte na koje sam posebno ponosan kao što je projekat Sky Cole „Podrži i navijaj“, kampanje Sarajevskog kiseljaka sa Radetom Šerbedžijom i posljednje kampanje Sky Cole sa Warner bros-om.

Iako sam po struci magistar ekonomije, finansija i računovodstva sretan sam što sam se razvijao interdisciplinarno i siguran sam da ću svojim iskustvom doprinijeti da Sarajevski kiseljak dalje nastavi svoj rast.  

Šta će Vam biti prioriteti u radu?

– Nastojat ću učvrstiti temelje za daljni stabilan rast i širenje Sarajevskog kiseljaka kako na domaćem tako i na izvoznim tržištima. Njegovat ću i dalje aspekt društveno odgovornog poslovanja koji nam je i do sada bio jako bitan kroz sve aspekte poslovanja kako kroz proizvodne procese tako i kroz uslove rada, zaposlene, lokalnu zajednicu i životnu sredinu.

U fokusu će svakako biti razvoj poticajne radne sredine jer je zadovoljstvo uposlenika na prvom mjestu.

Novu funkciju preuzimate u trenutku lansiranja novog brenda na tržište – vode Sara. Kakva su vaša očekivanja od ovog brenda?

– Vjerujem da će plasiranje domaće negazirne vode na tržište samo još dodatno ojačati našu poziciju kao  jednog od vodećih proizvođača i distributera bezalkoholnih pića, kao i sav naš portfolio.

Sigurni smo da će ovaj proizvod opravdati sve ono iza čega stoji naša kompanija i pronaći poziciju koju zaslužuje, za početak na domaćem tržištu, a s vremenom, naravno, i s otvaranjem prilika i na drugim tržištima.

BiH uvozi ogromne količine flaširane vode. Može li Sara bar djelimično ispraviti tu nepovoljnu situaciju?

– Široki izbor proizvoda za krajnjeg potrošača ima smisla i svaki potrošač ima pravo odabrati  proizvod prema njegovim preferencijama. Sara je voda iza koje stoji kompanija koju svi jako dobro poznaju u Bosni i Hercegovini.

Sarajevski kiseljak nudi pouzdane i provjerene proizvode koji su tu prisutni godinama i u čiju su se kvalitetu uvjerile mnoge generacije.

Kreševo ima izuzetno kvalitetnu vodu, i izvor iz kojeg dolazi Sara je zaista jedinstven u ovom dijelu Bosne, a sada će to sve biti dostupno svima, zbog čega smo jako sretni.

Na koja tržišta će biti plasirana ova voda? Planirate li, generalno, ove godine izlazak na neka nova tržišta, kao što je to bilo prethodnih godina?

– Kao što sam već rekao, Sara će isprva biti dostupna na domaćem tržištu a u budućnosti, ovisno o okolnostima i prilikama koje se pruže i na drugim tržištima. Trenutačno oko 40% od ukupne vlastite proizvodnje plasiramo na strana tržišta. Kontinuirano bilježimo rast izvoza, te se nadamo da će tako biti i u predstojećoj godini.

Nova fabrika koju ste otvorili u utorak je prva velika investicija Fortenove nakon vlasničkog preslagivanja i promjene identiteta iz bivšeg Agrokora. Je li to znak nekog novog početka grupacije čija je budućnost u jednom trenuktku bila krajnje neizvjesna?

– Ovo je značajna proizvodna greenfield investicija, prva proizvodna investicija Fortenova grupe, kojom Sarajevski kiseljak nastavlja svoje uspješno poslovanje.

Usprkos izazovnim godinama iza nas, važno je istaknuti kako je Sarajevski kiseljak izmiro sve svoje obveze, kako prema radnicima tako i prema trećim stranama. Uz to, zadržali smo zaposlenost na istom nivou te uspješnost poslovanja nije bila upitna.

Zaista smo ponosni na sva postignuća koja ostvarujemo u sinergiji s Jamnicom i Fortenova grupom. Pripadnost Grupi izvor je naše dodatne snage, prijenosa znanja i najboljih praksi te cijelog niza ostalih prednosti koji nam unapređuju i razvijaju poslovanje te daju strateški smjer.