INTERVJU / Azra Hadžiomeragić: BBI Banka – posvećeni transformaciji i jačanju Retail segmenta u cilju ispunjenja očekivanja klijenata

0

Azra Hadžiomeragić, članica Uprave za poslovanje sa stanovništvom BBI Banke, za BiznisInfo govori o uspješnom nastavku ranije započete transformacijske promjene, usklađivanju poslovanja s aktuelnim svjetskim trendovima i izvanrednim poslovnim ostvarenjima 2023. godine.

Za BBI Banku dvije godine zaredom vidljiva su značajna tržišna uvećanja i izvanredna poslovna ostvarenja. Kako komentarišete proteklu poslovnu godinu s aspekta aktivnosti u domenu Retaila odnosno poslovanja sa stanovništvom?

Možemo reći da smo u 2023. godini nastavili s ubrzanim rastom Retail segmenta – poslovanja sa stanovništvom, što i jeste strateško opredjeljenje BBI Banke. U segmentu finansiranja, ostvaren je rast od cca 10% i to prvenstveno zahvaljujući značajnim povećanjem tržišnog učešća i rastom stambenih finansiranja od preko 13%, posmatrajući rezultate u odnosu na 2022. godinu, koji su također obilježeni rastom u odnosu na prethodne godine.  Istakla bih i da je u segmentu depozita ostvaren značajan rast od 15%. To nam govori o bitnim pokazateljima, a to su povjerenje klijenata u BBI Banku i stalno jačanje depozitne baze. Ovdje treba napomenuti da smo u vrijeme povećanja stopa odnosno profitne marže uslijed rasta vrijednosti EURIBORA smatrali odgovornim potezom da paralelno povećamo i stope prinosa na depozitima, što su naši klijenti prepoznali i time smo dodatno ojačali međusobno povjerenje.

U prethodnom odgovoru istakli ste rezultate značajnog rasta stambenih finansiranja. Po čemu se izdvajaju stambena finansiranja BBI Banke?

Azra Hadžiomeragić, članica Uprave za poslovanje sa stanovništvom BBI Banke

Govoreći o stambenim finansiranjima BBI Banke, na bh. tržištu se izdvajamo u dva aspekta.  Najprije, jedina smo banka na tržištu koja podržava finansiranje naših, bh. državljana, koji žive i rade u dijaspori i to u iznosu do 500.000,00 KM. Kao drugo, jedina smo banka na tržištu koja i postojećim i novim klijentima nudi omjer vrijednosti hipoteke i iznosa finansiranja jedan naprema jedan, što korisnicima daje osjećaj fer tretmana jer su za vrijednost ponuđenog kolaterala dobili jednaku vrijednost novih sredstava. To je posebno važno istaći u današnje vrijeme kada su cijene nekretnina i stambenih jedinica dostigle izuzetno visoke vrijednosti.

BBI Banka za posebne klijentske niše nudi ponudu finansiranja za kupovinu poslovnih prostora, nekretnina na planini ili na moru, a navela bih da kontinuirano i ulazimo u poslovne procese s brojnim investitorima s kojima potpisujemo protokole o poslovnoj saradnji, a sve kako bismo kroz kvalitetnu procjenu rizika podržali naše klijente i zaštitili i njihove, ali i interese Banke. Spomenula bih i dodatne kategorije stanovništva kojima omogućavamo rješavanje stambenog pitanja. Freelanceri su također grupa klijenata koja svoje prihode ostvaruje radeći online i čiji poslodavci nisu nužno registrovani u BiH,  ali imaju potrebu za rješavanjem stambenog pitanja što im i omogućavamo. Moram reći da fokus na stambenom i hipotekarnom finansiranju nije slučajno jedan od stubova naše strategije na kojem gradimo svoju konkurentsku prednost. Opredijeljenost za ovaj pravac leži i u načelima poslovanja BBI Banke kao jedine banke koja posluje u skladu s islamskim finansijskim principima, a to u suštini znači da svako finansiranje vežemo za stvarni predmet kupovine.

Na ovaj način i klijent i Banka kroz partnersko finansiranje stvaraju dodatnu vrijednost ne samo za klijenta već i za zajednicu, a s druge strane štite se interesi klijenata kroz transparentan poslovni odnos. Naravno, kao i sve islamske banke, i BBI Banka podliježe konvencionalnim tržišnim pravilima poslovanja, ali uz odgovorno poslovanje i kroz jedan snažan etički stav kojim se izbjegava finansiranje određenih industrija i djelatnosti te kojim se obavezuje na povrat dijela dobiti onim populacijama i zajednicama kojima je pomoć i podrška zaista potrebna.

Modernizacija bankarskih poslovnih modela postala je imperativ u finansijskom sektoru. Na koji način BBI Banka nastoji tome adekvatno odgovoriti?

Istakla bih da je ključ u kvalitetno pruženim uslugama i zadovoljavanju stvarnih potreba naših klijenata. U BBI Banci posvetili smo se detaljnom ispitivanju tržišta, razgovarali smo s našim klijentima i vrlo pažljivo istražili šta im sve znači u poslovnom procesu s Bankom. BBI Banka na bh. tržištu posluje već 23 godine zaista prateći sve ono što tržište i savremeni način poslovanja nude, a proces rebrendinga koji smo pokrenuli logičan je slijed aktivnosti uspješnosti sistema odnosno našeg nastojanja da uvijek idemo u korak s vremenom.

Otvorene prve tri potpuno rebrendirane BBI poslovnice

Stoga smo već krajem 2023. godine otvorili i prve tri potpuno rebrendirane BBI poslovnice koje klijentima nude standardne proizvode i usluge, ali i moderna rješenja u vidu mogućnosti korištenja najnovijih ATM uređaja koji zadovoljavaju ne samo potrebe fizičkih, već i pravnih lica. I s ovim trendom nastavljamo dalje te ćemo u ovom kvartalu imati dodatne tri rebrendirane, moderno preuređene poslovnice koje će klijentima pružati ugođaj prilikom obavljanja bankarskih poslova.

Što se tiče same uloge poslovnica, neminovno je da će naše tržište još jedno vrijeme zahtijevati paralelni suživot tradicionalnih i digitalnih rješenja s tendencijom preuzimanja jače uloge kod servisiranja klijenata od strane alternativnih kanala, a to su mobilno bankarstvo, ATM uređaji, web servisi, sve do stvaranja zakonskih preduslova za potpunu digitalizaciju i provođenje E2E procesa, bez prisustva klijenta. Jednostavno, mi želimo da dnevni transakcijski biznis prepustimo digitalnim i samouslužnim rješenjima koja doprinose brzini svakodnevnih aktivnosti poslovanja klijenata s Bankom, ali s druge strane da naši uposlenici, kao naš najvredniji resurs, budu savjetnici klijentima koji će ih podržati u zadovoljenju njihovih potreba za kompleksnijim proizvodima, gdje je ljudski savjet i kontakt od iznimnog značaja za korisničko iskustvo i zadovoljstvo u konačnici.

Dakle, ovdje govorimo o promjeni uloge poslovnica i samog poslovnog modela, ali ne i o nestanku poslovnica u bankarstvu. Govorimo o fokusu na značaju podršku složenijim klijentskim zahtjevima, jednostavnijim i sigurnijim procesima. Sam proces rebrendinga poslovnica rađen je i sa željom da jasno komuniciramo i naše vrijednosti. To su odgovornost, pouzdanost, kompetentnost u poslovanju, kao i izvrsnost u pružanju usluga. Praktično gledano, ovu poruku želimo prenijeti na više načina, ne samo kroz nove, moderne modele rebrendiranih poslovnica, već i kroz sve vizuelne standarde, umirujuće boje s kojima se klijenti susreću, kroz osvježen ton komunikacije koji im govori da ispred sebe imaju pouzdanog partnera s jasnom vizijom. Govorimo o dugoročnom procesu kojem ćemo posvetiti vrijeme, uložiti sav trud, a sve s ciljem da se klijentima upravo tako i predstavimo.

Prošle godine dodijeljena vam je i nagrada za poslovni potez godine za uvođenje novih multifunkcijskih bankomata, što predstavlja jednu od najvećih investicija u mrežu bankomata.

Protekle godine instalirana su 53 potpuno nova Digital Smart ATM uređaja, namijenjena i fizičkim i pravnim licima.

U BBI ukupnoj mreži bankomata, od ukupno 83, trenutno smo instalirali 53 nova BBI Digital Smart ATM uređaja širom BiH. Radi se o trenutno najboljim uređajima na tržištu, koji pored standardnih uplatno/isplatnih funkcionalnosti, nude brojne mogućnosti – brze i beskontaktne transakcije, mjenjačke poslove za više valuta, uplate kovanica na račune i za fizička i za pravna lica, pologe pazara koji uključuje i uplate novčanica i kovanica, čak i korištenjem QR koda, te odabir aktuelnih CRM ponuda putem kojih se korisnici ATM uređaja mogu povezati s uposlenicima u poslovnici. Želim napomenuti da nastavljamo s uvođenjem i novih funkcionalnosti i njihovim dodatnim razvojem koje će u narednom periodu klijentima pružiti proširenu paletu usluga kako bi mogli koristiti servise banke 24/7 u okviru 24-satnih zona. To su neke od prednosti koje nas izdvajaju od drugih banaka i pozicioniraju u sami vrh tržišta kada je u pitanju ovaj kanal servisiranja klijenata.

Pripremljene ponude za posebne klijentske niše

U BBI Banci smo posvećeni održivom finansiranju kroz ekološke i socijalne projekte, što je logičan slijed principa islamsko-etičkog bankarstva koji promovišu dijeljenje bogatstva i pružanje podrške. Kontinuirano radimo na tome da našim klijentima olakšamo poslovanje i ponudimo proizvode i usluge po kojima se ističemo.

Koje su novosti u poslovanju Banke u cjelini? Pripremate se i ove godine za dodatni novi rast.

Kada govorimo o novitetima, već su navedene dodatne promjene digitalnih rješenja. Onih koje mi i već nudimo na tržištu u vidu digitalnih kanala kao što su online apliciranja za različite vrste proizvoda, a koji su dostupni i mogu se koristiti 24/7. Uskoro nam slijedi implementacija novog mobilnog bankarstva.  Nova rješenja će osim dodatnih funkcionalnosti svakako sadržavati i unaprijeđene postojeće usluge koje naši klijenti već koriste. Uslugu CardGuard, uz koju klijenti sami u potpunosti kontrolišu, dozvoljavaju ili ne dozvoljavaju upotrebu svake svoje platne kartice na bankomatima, POS uređajima ili prilikom online kupovine i uz koju mogu omogućiti korištenje platnih kartica u zemlji u kojoj borave i u vremenu kada im to odgovara. Istakla bih i uslugu eRežija, odnosno činjenicu da smo jedina banka u zemlji koja ima ugovore sklopljene s najvećim brojem firmi partnera putem koje korisnici vrlo jednostavno, u svega nekoliko koraka, mogu plaćati sve svoje mjesečne režijske obaveze bez odlaska u poslovnicu i bez gubljenja vremena, a sve to i uz znatno manje naknade u odnosu na plaćanja na šalterima poslovnica.

Potrudili smo se i da u svakodnevnom poslovanju budemo društveno odgovorni, pa smo, recimo, našim klijentima omogućili korištenje biorazgradivih kartica. Shvatili smo da i klijenti vode računa koliko su njihove banke partneri posvećeni očuvanju energije i uopšte okoline te da svoje povjerenje poklanjaju onima koji na svojoj stalnoj agendi  imaju za cilj očuvanje sredine u kojoj živimo.

Naše pakete proizvoda i usluga svakodnevno unapređujemo i mogu reći da je jedan od najkvalitetnijih paketa koji se danas može naći na našem tržištu upravo BBI Platinum paket. Ovaj paket pruža bogat set usluga kao što su pet besplatnih transakcija za podizanje gotovine na bilo kojem bankomatu u zemlji ili inostranstvu, prekoračenje u iznosu od 2.000 KM bez naknade, tri vrste platnih kartica, a to su Prepaid kartica za online plaćanja, Visa kreditna i kupovna kartica. Zatim tu su i niže naknade za plaćanje e-režija putem mobilnog bankarstva u iznosu od 0,30 KM za plaćanje svakog režijskog računa, što za svakog klijenta donosi značajne uštede na mjesečnom nivou.

Već sada možemo najaviti da ćemo u narednih dva mjeseca dodatno obogatiti BBI Platinum paket jer prepoznajemo da u vrijeme današnje digitalizacije i povećane online trgovine klijenti zahtijevaju veću sigurnost prilikom plaćanja, koju će im Banka osigurati. Mi svakako našim klijentima želimo obezbijediti takvu sigurnost kada koriste proizvode i usluge BBI Banke.