Razgovarala: Bojana Šutvić
Sparkasse banka lansirala je nedavno marketinšku kampanju pod sloganom „Razumijemo se“ koja je izazvala veliku pažnju javnosti ali i povećan interes klijenata za usluge prezentirane u kampanji. O nastanku kampanje ali i važnosti pravilne prezentacije marketinških poruka razgovarali smo sa Anisom Fetahagić – Otanović, višim specijalistom za marketing iz Sparkasse banke.
Reklamna kampanja Sparkasse banke “Jer mi nismo sa druge planete” izazvala je mnogo pažnje u javnosti. Kako ste došli na ideju za takvu vrstu kampanje i ko je za nju zaslužan?
„Drago mi je da ste je primijetili. Naša nova kampanja sa svojim nesvakidašnjim, možda i netipičnim kreativnim pristupom za bankarski sektor je upravo imala za cilj da komunikacijski istakne brand Sparkasse i privuče pažnju, što je definitivno i uspjela. Koncept spota se bazira na našem novom sloganu „Razumijemo se“, koji nije samo riječ, nego treba izraziti naše nastojanje da gradimo odnos razumijevanja na svim poljima: u našem timu, sa klijentima, sa partnerima i konačno, sa zajednicom u kojoj poslujemo.
Naravno, lansiranje ovako komunikacijski intenzivne medijske kampanje je moguće samo uz profesionalnog, kreativnog i produkcijski iskusnog partnera kakva je marketinška agencija sa kojom sarađujemo.“
Riječ je o originalnom medijskom nastupu. Kakve su reakcije klijenata i građana na “vanzemaljce” koji se pojavljuju u vašoj kampanji?
„Sa ovom kampanjom smo se zaista odlučili na nešto drugačije, jer nismo željeli da se naša poruka izgubi u reklamnom bloku, željeli smo postići dobar efekat pažnje.
Istraživački alati kojima smo evaluirali ovu kampanju su nam pokazali da smo išli dobrim putem. Vanzemaljac u spotu izazvao je kod gledaoca određenu vrstu nelagode, ali je ta emocija bila u funkciji spota, što znači da je istovremeno izazvala visok nivo pažnje. Prema podacima istraživačke kuće „Valicon“, ovaj spot ima najbolje pokazatelje kada je u pitanju indeks pažnje od svih mjerenih reklama u njihovoj bazi podataka u BiH, pa čak i regiji. Također, lične reakcije ljudi koje dobijamo putem svojih komunikacijskih kanala potvrđuju da je kampanja izrazito zapažena.“
Kakvi su prvi efekti kampanje? Jesu li građani razumjeli poruku koju ste željeli poslati?
„Prema istraživanjama kojima raspolažemo, efekti su vrlo dobri. Već sam rekla da je postignut visok nivo pažnje, ali je nalaz istraživanja pokazao i da su prodajne poruke adekvatno prezentirane. Ovo je izrazito važno, jer se radi o produkt kampanji koja se ne mjeri samo komunikacijskim i imidž varijablama, nego i konkretnim prodajnim efektima, koji se razvijaju u dobrom smjeru.
Što se tiče poruke „Razumijemo se“ koju smo, uz prodajnu poruku nastojali prenijeti publici, na njoj treba još raditi. Ovo je svakako dugoročna priča koja se ne može iskomunicirati jednim video spotom, i koja ne zavisi samo od onoga što naša kompanija komunicira, nego i od svega onoga što isporučuje prema svojim klijentima.”
Kome su, prvenstveno, namijenjeni ovi krediti? Postoji li neka određena populacija?
„Krediti su namijenjeni svim građanima BIH koji imaju potrebu za dodatnim sredstvima finansiranja nenamjenskog karaktera, do 60.000 KM uz fiksnu kamatnu stopu.“
Šta je to što nudite novo i drugačije u odnosu na ostale banke?
„Ono što se definitivno razlikuje od ostalih ponuda na tržištu, a što, osim same fiksne kamate i rate, korisniku kredita daje poseban vid finansijske sigurnosti, je polica osiguranja kredita koja pokriva slučajeve gubitka posla i bolovanja i do 12 mjeseci. Trenutno je to najduži rok pokrića na tržištu.
Također, za razliku od većine ponuda na tržištu, kamatna stopa ne varira u zavisnosti od roka otplate. Praktično, bez obzira da li će klijent odabrati kratkoročni kredit sa rokom otplate do jedne godine, ili dugoročni kredit u većem iznosu do 10 godina, kamata je ista i fiksna.
Fiksan iznos prekoračenja po tekućem računu u iznosu od četiri mjesečne plaće je isto tako pogodnost koja nije zanemariva, jer obezbjeđuje jedan dodatni izvor sredstava za korištenje po potrebi.“
Čini se da bankari često namjerno zbunjuju građane kod odabira kredita, a vi ste očito krenuli drugim putem, pa ste maksimalno pojednostavili i pojasnili proceduru i druge detalje vezane za kredite. Kakve rezultate očekujete da to proizvede?
„Svjesni smo činjence da priča o bankarskim proizvodima zaista nekada može biti zbunjujuća klijentima i upravo zbog toga nastojimo našu ponudu prikazati na jasan, jednostavan i otvoren način. Također, vjerujemo da ta jasna komunikacija treba biti dvostrana, te sa druge strane nastojimo biti bankari koji zaista slušaju i razumiju potrebe svojih klijenata, te im sa druge strane nude takav proizvod koji će uspjeti zadovoljiti njihove potrebe. „
Koliko je originalan medijski i marketinški nastup bitan kod ovakvih bankarskih proizvoda?
„U današnjem dobu prezasićenosti reklamama na svim medijima, originalnost je jako bitan faktor, jer samo tako poruka može biti primijećena. Naravno, originalnost mora biti u granicama dobrog ukusa i zastupati reputacijske interese oglašivača, i ne smije biti na uštrb jasne i atraktivne glavne poruke koja se treba prenijeti gledaocu. Vjerujem da je naša kampanja „Mi nismo sa druge planete“ to uspjela, a isto tako sam mišljenja da je naša publika zrela za malo ekstravagantnije reklame iz bankarskog sektora.”