Informacijsko-komunikacijske tehnologije mijenjaju standarde poslovanja

0

Dok su nekad telefonski pozivi i lični dolasci u poslovnice činili velik dio komunikacije s bankama, danas se klijenti obraćaju finansijskim institucijama i putem e-maila, web chata i drugih mobilnih i digitalnih kanala.

Za očekivati je da će se njihov broj povećavati, i da će oni najbrži u prilagodbi otvoriti za svoje klijente i dodatne kanale poput Vibera, FB Messengera, SMS poruka, push poruka za mobilne bankarske aplikacije, i druge opcije. Drugim riječima, usvojit će omnichannel pristup u komunikaciji s klijentima.

Teme su to o kojima je u četvrtak razgovaralo 40-ak eksperata iz banakarskog i IT sektora, na stručnom skupu pod nazivom “Komunikacijske tehnologije u finansijskom sektoru” u organizaciji IT kompanije Infobip, čija globalna komunikacijska platforma ima više od 200 000 poslovnih korisnika, među kojima je i 200-tinjak banaka i financijskih institucija.

Skup je okupio predstavnike 16 kompanija iz bankarskog i sektora osiguravajućih društava te Infobipove stručnjake iz Bosne, Srbije i Hrvatske.

Informacijsko-komunikacijske tehnologije (IKT), istaknuli su sudionici, mijenjaju bankarske standarde poslovanja i postaju nezaobilazane u dostizanju svjetskog nivoa poslovanja u smislu rasta i razvoja finansijskog tržišta i njegovog okruženja.

– Kompanije danas pažljivo grade digitalnu komunikaciju s klijentima i korisnicima. Žele je što tačnije mjeriti, ali i integrisati sa svojim poslovnim procesima i offline kanalima. Da biste to postigli, morate razumjeti kanale u tehničkom smislu, i pratiti sve brže promjene navika i preferencija vaših korisnika, koji migriraju na mobilne uređaje i očekuju daleko širu paletu mogućnosti za komunikaciju sa svojom bankom, kaže Sandi Ibrahimpašić, voditelj međunarodnog odjela za tehnička rješenja u Infobipu.

Na putu prilagodbe, kompanije nastoje razumjeti kako da usklade i automatiziraju kampanje koje vode kroz više kanala, odrede prioritete pojedinih kanala i razviju inteligentne scenarije po kojima će se komunikacija pokretati, odvijati i prilagođavati. Često će rješenja za to integrirati sa svojim CRM sistemom, a u prvom planu je uvijek klijent-korisnik i pitanje kako mu ponuditi najbolje moguće komunikacijsko iskustvo, s obzirom na ono što preferira, cijeni i koristi.

– Infobip OMNI, rješenje koje smo predstavili ove godine na Mobile World Congressu, omogućava kompanijama da na jednostavan način u svoje komunikacijske i poslovne procese uvedu kanale kao što su SMS, glasovni pozivi, e-mail, push notifikacije, FB Messenger i Viber poruke, a onda ih i orkestriraju na način koji im je potreban da poboljšaju sigurnost, komunikaciju s korisnicima i njihovo zadovoljstvo, objasnio je Ibrahimpašić.

Organizator skupa Infobip se kroz deceniju postojanja razvio u kompaniju koja broji preko 1.000 zaposlenih u 52 ureda rasprostranjenih na šest kontinenata, te preko 200.000 poslovnih korisnika. Osnovana 2006. u Hrvatskoj, sarajevske operacije je utemeljila 2010. godine, te danas u Sarajevu zapošljava stotinjak ljudi. Sarajevski ured je jedan od najvećih u globalnoj strukturi, sjedište je svih operacija vezanih uz Bliski Istok, te važna baza znanja i talenata za globalno poslovanje.

U sarajevskom uredu djeluje i odjel istraživanja i razvoja s 30-ak programera i stručnjaka za IT proizvode. Infobip je dobitnik nagrade za zapošljavanje mladih Sarajevo Business Foruma 2016, i pokretač i sudionik različitih programa vezanih uz informatičke tehnologije.