Španska modna kuća “Inditex”, vlasnik popularnog brenda “Zara”, povećala je profit u prošloj godini zahvaljujući međunarodnoj ekspanziji poslovanja.
Neto profit “Inditex”-a je u 2016. godini porastao za deset odsto na 3,16 milijardi eura, čime je ta kompanija, vlasnik brendova Zara, Massimo Dutti, Pull&Bear, Bershka i Oysho, nadmašila švedskog rivala H&M, koji je uknjižio neto profit od oko dvije milijarde eura u prošloj godini, prenosi agencija France press.
Međutim, rast profita španske grupacije je bio sporiji nego u 2015. godini kada je njena dobit porasla za 15 odsto. Prihodi “Inditex”-a su skočili za 12 odsto, na 23,3 milijarde eura, “podstaknuti rastom u gotovo svim geografskim regionima gde je grupacija prisutna”, navodi se u saopštenju kompanije.
Nasuprot tome, prodaja H&M-a je premašila 24 milijarde eura u 2016. godini.
Profit iz poslovanja “Inditex”-a je porastao za osam odsto, na pet milijardi eura. Španska grupacija je u prethodnoj poslovnoj godini, koja traje od februara od januara, otvorila 279 novih prodavnica, čime je njihov ukupan broj u svijetu porastao na gotovo 7.300 u 93 zemlje svijeta.
Takođe je otvoreno 9.600 novih radnih mjesta, čime se broj zaposlenih u toj kompaniji približio cifri od 162.500 širom svijeta.
“Inditex” je saopštio da će povećati isplatu dividendi za 13 odsto, na 0,68 eura po akciji za 2016. godinu, navodi AFP.