Zbog većih uvoznih carina u Indiji, IKEA planira raditi malo drugačije u prvoj trgovini koju će otvoriti danas u toj zemlji, tako što će nižim cijenama pokušati privući kupce koji paze na cijene i nisu naviknuti na uradi-sam stil namještaja.
Švedski proizvođač namještaja pokušava se probiti i u nove zemlje Južne Amerike i Azije, budući da rast prodaje usporava na tradicionalnim tržištima, uključujući Europu. Klade se na Indiju zbog rastuće srednje klase, vjerojatno izbjegavajući ponavljanje visokih cijena koje su u početku pogodile prodaju u Kini i Australiji, piše agencija Hina.
Tvrtka koja je u Indiji uvozne carine označila kao veliki izazov nastoji zadržati niske cijene, a prema indijskim propisima mora sljedećih pet godina koristiti 30 posto sirovina s lokalnog područja. IKEA već koristi sirovine iz Indije, i to petinu svojih svjetskih zaliha.
Unatoč tome, IKEA još treba prilagoditi svoju strategiju.
Trgovina veličine 37.160 četvornih metara u južnom indijskom gradu Hyderbadu ponudit će 1000 proizvoda koji će uključivati pribor za jelo, plišane igračke, vješalice i kante za smeće s cijenom ispod 200 indijskih rupija (2,91 dolar) – što je jeftinije nego u većini drugih zemalja.
Brzinskom provjerom novootvorene indijske internetske stranice IKEA-e pokazalo se da su popularni proizvodi jeftiniji nego u SAD-u.
„Čini se kako je IKEA uspjela shvatiti svoje indijske potrošače i prilagoditi cijene u skladu s tim” rekla je Sowmya Adiraju, analitičarka istraživačke tvrtke Euromonitor International.
No, dodala je kako je ciljana publika za većinu IKEA-inih proizvoda trenutno, pogotovo za skuplje proizvode, bogatiji dio spektra srednje klase.
„Bilo bi zanimljivo vidjeti kako IKEA uspijeva izvršiti svoju viziju ‘namještaja za sve'” rekla je.
Kako bi zadovoljila indijsku sklonost gotovom namještaju, IKEA je oformila radnu skupinu od 150 zaposlenika koji će pomagati korisnicima u sastavljanju namještaja te su se također udružili s UrbanClapom, aplikacijom koja povezuje ljude s različitim davateljima usluga, uključujući i stolare.
UrbanClap naplaćuje potrošačima oko 250 rupija (3,64 dolara) za polusatni stolarski posao. Usporedbe radi, TaskRabbit, servisna platforma koju je IKEA kupila 2017. godine, naplaćuje američkim kupcima minimalno 36 dolara za bilo koji posao instaliranja.
IKEA je do sada samo izjavila kako će naplatiti više nego UrbanClap jedino ako njihovi montažeri naprave posao.
IKEA-ino pojavljivanje u Indiji dugo se očekivalo. Tvrtka je pred nekoliko godina naišla na prepreku nakon što je vlada odbila njihov zahtjev za ublažavanjem pravila kupnje na lokalnoj razini.
U međuvremenu, IKEA-ina konkurencija u zemlji se povećala budući da su pokrenuti online start-upovi kao Pepperfry i UrbanLadder koji su postali popularni u velikim gradovima. Ipak, cjelokupnim tržištem namještaja u velikoj mjeri dominiraju neorganizirane maloprodaje i lokalni prodavači.
IKEA je prvotno planirala otvoriti 25 trgovina širom zemlje do 2025. godine. U lipnju su rekli kako će vjerojatno otvoriti više trgovina, moguće manjih trgovina u gradovima kako bi nadopunili svoje veće prodajne prostore u predgrađima.
Tvrtka je kupila zemljište u Hyderbadu, Bangaloreu, Mumbaiju i Gurugramu te se planira proširiti u Surat, Ahmedbad, Kolkatu, Chennai i Pune.
Prodaja u trgovinama IKEA Grupe porasla je za 4 posto prošle godine. Usporedbe radi, prodaja u indijskim prodavaonicama za kućanstva i domove porasla je oko 9 posto, navodi Euromonitor.
Hina