Aerodrom Banjaluka prekinuo je razgovore o letovima iz Banjaluke s kompanijom “Sea Air”, nezvanično saznaju “Nezavisne novine”.
Ove novine prve su pisale da je zbog neprofesionalnosti i loših usluga ova kompanija otjerana sa svih aerodroma s kojih je ranije pokušala letjeti. Neđo Trninić, ministar saobraćaja i veza RS, pak, nije želio potvrditi saznanja Nezavisnih, ali je rekao da saradnja s tom kompanijom ne dolazi u obzir ako su medijski navodi tačni.
“Normalna posljedica bi bila da se prekidaju svi razgovori, ne samo ako je ono što je pisano tačno, nego da je imalo i išta od toga tačno. Nećemo dozvoliti da uđemo u tu priču, a da postoji išta da je ostalo nejasno ili neprovjereno. Dok ne budemo ubijeđeni i sigurni u kvalitet tog operatera nećemo dati pristanak da lete iz Banjaluke”, rekao je on.
Kako je naglasio, “Sea Air” i dalje nastoji uspostaviti kontakt i sa Ministarstvom i s Aerodromom, te se pokušavaju predstaviti kao ozbiljan partner koji ima namjeru predstaviti ozbiljan poslovni model.
“Oni stalno šalju inicijative, ali kažem, mi nećemo u to lako povjerovati. Ne dao bog da se ispostavi tačno ono što je pisano, a mi krenemo u saradnju s njima. Možete misliti kakva bi onda bila reakcija javnosti, bili smo upozoreni, a mi se o to oglušili”, kaže Trninić.
Umjesto toga, kako je najavio, u toku su pregovori s nekoliko ozbiljnih operatera, a dodao je da će razgovarati i s “Air Srbijom” o redefinisanju dosadašnje saradnje.
“Imali smo neformalnih razgovora sa direktorom ‘Air Srbije’ o liniji Banjaluka – Beograd i jasno smo mu rekli da je sadašnje stanje neodrživo i da nešto moramo mijenjati. On je to primio k znanju i iznio određene ideje, ali je još rano da o tome izlazimo u javnost”, naglasio je on.
Sadašnja linija ka Beogradu u ovoj formi, kako je istakao, ne može se održati, te je izrazio nadu da će nakon investicija koje će biti sprovedene na aerodromu ove godine privući interes ozbiljnih partnera.
Nando Kos, direktor “Sea Aira”, juče se nije javljao na telefon, a upravo su “Nezavisne” otkrile da je “Sea Air” otjeran s aerodroma u Osijeku, Mostaru, njemačkom Paderbornu i italijanskoj Kortoni zbog otkazivanja letova i kašnjenja, dok ih je Majkl O'Brajan, vlasnik kompanije “Maleth Aero”, tužio zbog neplaćanja aviona koje su od njega iznajmljivali.
Takođe, ovaj medij otkrio je i da je “Sea Air” prvo registrovan u Hrvatskoj, pa nakon propale investicije u Sloveniji, odakle su otišli nakon svađe s poslovnim partnerima, i na kraju u Njemačkoj, u jednoj zgradi u Minhenu, u kojoj je registrovano više od 250 različitih firmi.
Miroslav Janjić, direktor banjalučkog aerodroma, juče nije odgovarao na telefonske pozive. Prema ranijim najavama iz Ministarstva, prva runda razgovora trebalo je da bude održana na banjalučkom aerodromu u prvoj sedmici januara, kako bi se do kraja mjeseca postigao dogovor, s obzirom na to da je “Sea Air” najavio letove od početka marta ka četiri evropske destinacije.