Južnokorejski Hyundai Motor Group procjenjuje da će i u novoj godini zabilježiti slabašan rast prodaje automobila, nakon anemičnog rezultata u 2018., podsjećajući na neizvjesnost zbog trgovinskog protekcionizma i na slabost na velikim tržištima poput SAD-a i Kine.
Južnokorejski proizvođač automobila suočen je s brojnim problemima zbog kojih se njegov udio u kineskom i američkom tržištu smanjio a zaustavljen je i njegov uspon na ljestvici vodećih proizvođača automobila u svijetu.
Tako su propustili priliku koju je pružio uzlet sportskih terenskih vozila (SUV), a suočeni su i s prijetnjom američkih carina i s istragom u SAD-u o mogućim propustima u programu povlačenja automobila. Kaskaju i na području tehnoloških inovacija, kao što je razvoj visoko automatiziranih vozila.
„Neizvjesnost u poslovanju sve je izraženija budući da globalno gospodarstvo kontinuirano posustaje. Širom svijeta podižu se protekcionistički zidovi, “, kazao je zaposlenicima očekivani novi čelnik grupe Euisun Chung.
“Interno se suočavamo s izazovima poput stabiliziranja poslovanja na glavnim tržištima poput SAD-a i Kine i paralelnog jačanja naših kapaciteta za poticanje budućeg rasta ”, rekao je Chung u sjedištu grupe u Seulu.
Hyundai i Kia zajedno zauzimaju petu poziciju na ljestvici vodećih proizvođača automobila u svijetu. Za ovu su godinu zacrtali „konzervativni cilj” o prodaji 7,6 miliona automobila, što bi predstavljalo povećanje od tri posto u odnosu na prošlu godinu.
U 2018. nisu dosegnuli zacrtanih 7,55 miliona prodanih vozila, zaostajući za ciljevima četvrtu godinu zaredom. U 2017. prodali su 7,25 miliona vozila.
U američkoj investicijskoj banci Morgan Stanley očekuju 1-postotni pad prodaje vozila na globalnoj razini, nakon osam godina rasta.
Hina