Južnokorejski proizvođač automobila Hyundai Motor razmatra smanjenje broja zaposlenih i optimizaciju poslovanja u Kini nakon pada prodaje na najvećem svjetskom tržištu automobila.
Prodaja automobila na najvećem tržištu u svijetu pala je prošle godine nakon više od dvadeset godina uzlaznog trenda, zakočena američko-kineskim trgovinskim sukobom i postupnim ukidanjem poreznih olakšica na kupovinu manjih automobila.
Posustajanje prodaje u Kini nadovezalo se na diplomatski sukob Seula i Pekinga zbog kojeg je kineska potražnja za korejskim proizvodima osjetno smanjena.
Do 2016. godine Hyundai je zajedno s Kia Motorsom bio treći proizvođač automobila u Kini, a sada ga muče prekomjerni proizvodni kapaciteti, koji su u 2018. bili dvostruko veći od prodaje.
Tako je prodaja Hyundaija u Kini prošle godine gotovo stagnirala, na 790.000 vozila. Njihov ukupni proizvodni kapacitet u toj zemlji iznosi pak 1,65 miliona vozila.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
U posljednja tri prošlogodišnja mjeseca kompanija je na kineskom tržištu zabilježila pad prodaje za 23 posto zbog nedostatka atraktivnih modela i izostanka snažnog brendiranja u uvjetima oštre konkurencije kineskih i svjetskih proizvođača automobila.
“Hyundai Motor razmatra različite planove optimizacije kako bi poboljšao učinkovitost postrojenja tijekom blagdana Kineske nove godine”, navodi se u priopćenju kompanije, objavljenom u petak.
Kineski financijski časopis Caixin piše, pozivajući se na interni dokument kompanije, da u Hyundaijevom kineskom poslovanju očekuju da će u prva tri ovogodišnja mjeseca ukinuti 1500 radnih mjesta, nudeći radnicima izbor između otkaza i dobrovoljnog odlaska uz otpremninu.
Hina