Profit kineskog proizvođača pametnih telefona i telekomunikacione opreme, “Huawei” skočio je za 28,1 odsto u 2017. godini.
Kompanija je saopštila da je ostvarila dobit od 47,5 milijardi juana (7,6 milijardi dolara) prošle godine, što je znatno poboljšanje u odnosu na godinu ranije, kada je profit povećan za samo 0,4 odsto zbog rasta rashoda za istraživanje i marketing, javlja agencija AP a prenosi portal Bankar.
Izdaci za istraživanje i razvoj su 2016. godine porasli za 17,5 procenata na 89,7 milijardi juana (14,3 milijarde dolara).
Ukupni prošlogodišnji prihodi “Huawei”-a porasli su za 15,7 odsto u odnosu na 2016. godinu, na 603,6 milijardi juana (96,2 milijarde dolara).
Kompanija sa sjedištem u južnom kineskom gradu Šenžen je, inače, treći najveći svjetski prodavac pametnih telefona, iza južnokorejskog “Samsung”-a i američkog “Apple”-a. Takođe se nadmeće sa švedskim “LM Eriksonom” za status najvećeg proizvođača mrežne opreme koju koriste telekomunikacione i internet kompanije.
Smartfon brendovi Huawei i Honor isporučili su prošle godine kupcima 153 miliona mobilnih uređaja, čija je ukupna prodaja dostigla 237,2 milijarde juana (37,8 milijardi dolara), što je povećanje od 39,1 odsto, navodi se u saopštenju kompanije.
Prodaja usluga računarstva u oblaku, centra za prenos podataka i drugih proizvoda i usluga kompanije porasla je za 35,1 procenat na 54,9 milijardi juana (8,7 milijardi dolara).
Prihodi “Huawei”-a u oblasti provajderskog biznisa zabilježili su skroman rast od 2,5 odsto na 297,8 milijardi juana (47,5 milijardi dolara). (Bankar)