Iako je Konzum i dalje vodeći trgovački lanac u Hrvatskoj, a s oko 11 hiljada zaposlenih, njegovi konkurenti iskoristili su probleme u ovoj kompaniji za jačanje vlastitih tržišnih udjela.
U tome su i lani prednjačili strani lanci, u prvom redu Lidl koji je u protekle dvije godine prihode digao za gotovo milijardu kuna, na više od 4,6 milijardi. Time se dodatno učvrstio na „broju dva“.
Kako su Lidl i Kaufland sestrinske firme, njemačka Schwarz grupa kao njihov vlasnik stigla je na osam milijardi kuna prihoda dodatno se približivši Konzumu.
I dalje nije poznato kolike je tačno prihode Konzum imao lani, jer nije predao konačni izvještaj, ali se zna da je za 11 mjeseci prošle godine imao osam milijardi kuna.
To znači da je razlika između Schwarz grupe i Konzuma dodatno smanjena, odnosno da su Nijemci došli na korak od liderske pozicije na hrvatskom tržištu.
Primjera radi, Konzum je 2016. imao prihode od 10,2 milijarde kuna prihoda, što je bio pad od 6,3 posto u odnosu na godinu prije, a pretpostavlja se da je prošle godine pad bio još veći.
Istovremeno, austrijski Spar je prihode snažno povećao uveliko zbog integracije Bille, čija je akvizicija realizirana u aprilu 2017. Dio borbe za tržište su, usto, i investicije u nove prodajne centre, a u tom segmentu i Spar se, poput većine glavnih rivala u novije vrijeme jače fokusira na Jadran.
Veći lanci u domaćem vlasništvu lani su također mahom ostvarili rast prihoda, a u tome je prednjačio splitski Tommy, dok su Plodine prihodima i dalje ispred njega, ali uz sporiji rast. Vlasnik Tommyja Tomislav Mamić među prvima je otvoreno isticao i interes za participiranje u priči o vlasničkoj transformaciji Konzuma.
Vlasnik omiškog Studenca Josip Milavić nedavno je taj lanac s više od 360 marketa i supermarketa te oko 1,5 milijardi kuna prihoda prepustio poljskom private equity fondu Enterprise Investors. Uz najamninu za prodajne prostore Studenca u vlasništvu Milavić se poduzetnički sprema jače posvetiti turizmu.
Poslovni.hr / BiznisInfo