Hrvatska Agencija za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN) izvijestila je u ponedjeljak kako je odobrila koncentraciju Müller Trgovina Zagreb i poslovne jedinice Kozmo koja posluje u sklopu Konzuma.
Riječ je o koncentraciji na tržištu trgovine na malo kozmetičkim i toaletnim proizvodima u specijaliziranim prodavaonicama.
Prodajni lanci Müller i Kozmo imali su specijalizirane prodavaonice u 13 županija, a nakon preuzimanja prodajnih mjesta Kozma, Müller će ući na tržišta Ličko-senjske, Požeško-slavonske i Vukovarsko-srijemske županije, navode iz Agencije.
Provedbom te koncentracije smanjit će se broj takmaca na tržištu. Međutim, kako će tržišni udio Müllera nakon provedbe koncentracije porasti i iznositi između 20 i 30 posto time će se stvoriti dodatni konkurentski pritisak na DM kao vodećeg takmaca u Hrvatskoj koji na tržištu ima udjel između 60 i 70 posto.
Pri stvaranju konkurentskog pritiska značajna je i uloga Bipe koja na tom tržištu ima tržišni udjel između 10 i 20 posto.
Stoga je AZTN ocijenio da će provedba koncentracije doprinijeti jačanju tržišnog natjecanja na mjerodavnom tržištu.
Na poziv za podnošenje mišljenja i primjedbi na koncentraciju AZTN nije zaprimio nijednu reakciju, navode iz Agencije.
Müller trgovina Zagreb i Konzum potpisali su početkom godine ugovor prema kojem će Müller preuzeti trgovačko poslovanje drogerijskom robom koje je Konzum obavljao u specijaliziranim prodavaonicama pod brendom Kozmo.
Mülleru će ta suradnja omogućiti daljnje jačanje njegove prisutnosti i pozicije na hrvatskom tržištu, dok će Konzumu osigurati daljnji fokus na core business, naveli su tada iz Konzuma, iz kojeg nisu obznanili vrijednost transakcije.
Konkurencija dm-u
Kako piše Poslovni.hr, Müller, Bipa i Kozmo (koji se i razvodio i spajao s Konzumom prije najnovije preudaje) zajedno ostvaruju 1,6 milijardi kuna prihoda (430 miliona KM), pa će se Müller ove godine približiti dm-u za tristotinjak miliona.
Podaci o prodaji u pet godina pokazuju da Müller agresivno raste po dvocifrenim stopama, BIPA također raste, a dm lagano drži dah i bori se da zadrži primat.
U toj bi trci mogli profitirati i potrošači jer je općepoznato da se na kozmetici ostvaruju velike marže pa postoji prostor za značajno smanjenje cijena.