Istraživanje tržišta maloprodaje u Hrvatskoj u 2016. godini pokazalo je da je 50-ak najznačajnijih trgovaca ostvarilo prihod od 33,9 milijardi kuna, a najveći je i nadalje Konzum s tržišnim udjelom od 20 do 30 posto, iako je taj trgovački lanac neznatno smanjio prihod, pokazuju u srijedu objavljeni podaci Agencije za zaštitu tržišnog natjecanja (AZTN).
Agencija je istraživanje tržišta trgovine na malo mješovitom robom, pretežno hranom, pićima i higijenskim proizvodima za domaćinstvo u 2016. provela na uzorku od 51 poduzetnika koji prema ostvarenim prihodima predstavljaju najznačajnije poduzetnike na tom tržištu.
Istraživanjem nisu obuhvaćeni trgovci obrtnici, kao ni prodajna mjesta čija primarna djelatnost nije prodaja prehrambenih proizvoda, kao što su benzinske postaje ili drogerije, ili su specijalizirana za pojedine grupe prehrambenih proizvoda (pekarnice, mesnice i sl.).
U 2016. godini deset vodećih trgovaca – Konzum, Lidl, Plodine, Kaufland, Tommy, Spar, Billa, Studenac, KTC, NTL – ostvarilo je prihod od 27,85 milijardi kuna, što je nominalan rast od 584 miliona kuna ili 2,1 posto u odnosu na 2015. godinu.
Po podacima AZTN-a, najveći tržišni udio, do 20 do 30 posto, i u prošloj je godini imao Konzum, a slijedi Lidl s udjelom od 10 do 20 posto.
Na listi ‘top 10’ najvećih trgovaca slijede Plodine, Kaufland, Tommy i Spar s tržišnim udjelima od 5 do 10 posto, dok su manje od 5 posto udjela imali Billa, Studenac, KTC i NTL.
Poredak najvećih trgovaca je u 2016. isti kao godinu ranije, no s obzirom na rezultate poslovanja, došlo je do promjena u visini tržišnih udjela, navode iz Agencije.
Konzum neznatno smanjio prihod
Istraživanje je pokazalo da je najveći poduzetnik u maloprodaji u 2016. bio Konzum koji je neznatno smanjio prihod, pri čemu je u 2016. imao 61 prodajno mjesto odnosno oko 7 hiljada kvadratnih metara manje neto prodajne površine u odnosu na godinu ranije, što je imalo utjecaj na smanjenje tržišnog udjela, navode iz AZTN-a.
Lidl Hrvatska bilježi nastavak sedmogodišnjeg neprekinutog rasta prihoda te je u 2016. imao najveći nominalni rast od svih poduzetnika obuhvaćenih istraživanjem, premda i on bilježi usporavanje rasta. U usporedbi s 2015., Lidl je imao dva prodajna mjesta više (ukupno 91), a povećao je i neto prodajnu površinu postojećih prodajna mjesta, pokazalo je istraživanje.
Hina