Hrvatska je najavila da ide u gradnju najjužnijeg dijela autoceste na svojoj teritoriji.
Ministar Oleg Butković najavio je u petak da je Vlada dan ranije jučer odlučila da će se ići u refinansiranje preostala tri jumbo kredita u Hrvatskim autocestama i dodatno se zadužiti za 600 miliona eura „da bi mogli u cijelosti izgraditi jadransko-jonski koridor kroz Hrvatsku“.
Riječ je o donicama Križišće – Žuta Lokva (u Lici) ali i dioici na samom jugu Doli – Dubrovnik. Kako je rekao, 1,3 milijarde eura kompletno je zatvorena finansijska konstrukcija, sada je samo stvar dinamike realizacije.
– Za dio Doli – Dubrovnik, za prvu fazu biti će raspisan natječaj do kraja godine – najavio je Butković.
Ova dionica naročito je interesantna za Bosnu i Hercegovinu, piše BiznisInfo.ba. Kao prvo, zbog blizini, sigurno je da će ona koristiti velikom broju naših građana.
No, ovo je ujedno konkurentska cesta trasi Jadransko-jonske autoceste koja je planirana kroz Bosnu i Hercegovinu.
Ta cesta bi se odvajala od Koridora 5C kod Počitelja i išla prema Trebinju i Herceg Novom našom teritorijom. BiH, naravno, niko ne može zabraniti da gradi tu cestu.
No, ona bi bila dobrim dijelom paralelna autocesti koja će hrvatskom teritorijom ići preko Pelješca i Dubrovnika, pa se će postaviti pitanje njene isplativosti, a samim tim je upitno hoće li je međunarodni kreditori htjeti finansirati.
Nije običaj da se dvije autoceste grade paralelno na tako maloj udaljenosti jer se to smatra neisplativim.
Jadransko-jonski koridor je cesta koja će ići cijelom obalom Jadranskog i Jonskog mora.
Nakon što je izgrađen Pelješki most, otvorena je mogućnost da se gradi i ovaj dio autoceste kroz južnu Hrvatsku tako da Jadransko-jonski koridor u potpunosti zaobiđe Bosnu i Hercegovinu.