Zagrebačka firma Viking od EU dobila dva miliona kuna za pretkomercijalnu fazu razvoja nagibno-sklopivog vozila na električni pogon. Uložili još svojih 1,1 milion kuna u vozilo nazvano Gy3o.
Robert Vlašić, direktor Vikinga, vozio je motore, od Vespi i Tomosa do jačih, sve dok njegov prijatelj nije pao s motora i ostao u invalidskim kolicima. Svi u društvu su naglo prestali voziti motore, ali izgubili su, kako kaže, agilnost i prohodnost kroz gužve, te ekonomičnost i zabavu, kakve im auti nisu pružili.
“Zato sam htio napraviti vozilo zabavno kao motocikl, a sigurnije u vožnji. Tako smo napravili kacigu za vozača, zatvorenu vizirom, u koju vozač kompletno uđe, vezan pojasom u 4 točke u anatomskom sjedalu. Stavili smo još vozilo na tri kotača, kao najstabilniju prilagodbu tlu. Tri kotača uvijek stoje na tlu. K tome, rotacijsko intuitivno upravljanje zakretanjem tijela u smjeru vožnje nalikuje hodanju”, objašnjava Vlašić za Poslovni.hr.
Vozilo Gy3o je za jednog putnika, minimalne dimenzije (širine manje od 80 cm) i mase oko 100 kg pa može ući u lift, u stan, sobu, ured.
“Vozilo se izmjenom geometrije mijenja, to mu je osnovna karakteristika. Sve se mijenja, visina, širina, duljina… Naginje se u svim smjerovima čime savladava zavoje i prepreke kao skijaš slalomaš zastavice na stazi. Kad se spusti, može proći ispod cestovne rampe. Okrene se na mjestu. Potrošnja energije za vožnju je oko 4 kune na 100 kilometara. Zatvorena kabina, grijanje, brisač stakla za kišu, grijanje, hlađenje, info sustav”, kaže Vlašić.
To je zapravo, dodaje poduzetnik-inovator, električni tricikl s ograničenjem brzine na 25 km/h i nije mu potrebna homologacija pa može na cestu isti tren. Može postići i maksimalnih 45 km/h i onda se pretvara u moped u L2 kategoriji i registrira se kao skuter ili moped. A i dalje, iznad toga, Vikingovo e-vozilo je motocikl.
“Tu onda nemamo limite, osim znanja i iskustva koje stalno skupljamo. Aerodinamika i stabilnost koje konstantno razvijamo mogu u Gy3o podnijeti i velike brzine”, kaže Vlašić. Sve je to, doduše, još faza razvoja, što u nacrtima što u prototipu, a proizvodnju planiraju već 2020. U slučaju kad bi, krajem pretkomercijalne faze, imali čistu situaciju za ulaz kapitala. “Proizvodnja šasije je jednostavna, napravljiva te uz razvoj vozila gradimo i manji proizvodni pogon u halama Končar Grupe u Zagrebu. Male serije ćemo moći raditi sami, ali želimo osvojiti svijet i zato tražimo jake investitore”, ambiciozno će Vlašić. Vjeruju i u mogućnost serijske proizvodnje Gy30 u Hrvatskoj.