Hrvatska: Dvije trećine firmi osjeća negativne posljedice zbog korona virusa

0

Anketa Hrvatske gospodarske komore (HGK) pokazala je da dvije trećine (66 posto) hrvatskih firmi već osjeća negativne posljedice poslovanja zbog situacije s korona virusom, a više od polovine njih (53 posto) je izjavilo da im je pao promet, javlja Anadolu Agency (AA).

Anketa HGK-a, u kojoj je samo u prva dva dana sudjelovalo više od 1.000 firmi, pokazuje da su pojavom korona virusa najviše pogođene putničke agencije, firme koje se bave pružanjem smještaja, pripremom i posluživanjem hrane te logistika, a zasad male i srednje firme osjećaju veći negativan utjecaj nego velike kompanije, navodi HGK.

“HGK je probleme s prelaskom granice koje su nam prijavili prijevoznici s terena odmah komunicirala prema Stožeru civilne zaštite RH, a njihovom promptnom reakcijom su riješeni u jednom danu. Nastavit ćemo osluškivati glas gospodarstvenika i raditi na tome da ova situacija u što manjoj mjeri utječe na njihovo poslovanje“, istaknuo je predsjednik HGK Luka Burilović i pozvao poduzetnike da i dalje javljaju probleme u poslovanju na za to otvorene stranice HGK.

Detaljnija analiza ankete pokazuje da su djelatnosti u kojima više od 50 posto firmi izjavljuje kako ima jake i srednje posljedice na trenutno poslovanje – putničke agencije (69 posto), pružanje smještaja, priprema i posluživanje hrane (62 posto) te prijevoz i skladištenje (51 posto), navodi HGK.

Sektori u kojima je više od trećine firmi prijavilo jake i srednje posljedice na trenutno poslovanje su trgovina na veliko i malo, poljoprivreda, šumarstvo i ribarstvo, umjetnost, zabava i rekreacija te stale uslužne djelatnosti.

Na pitanje kakve konkretno vrste problema ih muče, najviše firmi (30 posto) je prijavilo poteškoće u sklapanju novih poslova, dovršavanju ugovorenih (29 posto) i obavljanju postojećih poslova (28 posto).

Anketa HGK pokazuje da gospodarstvenici imaju i poteškoće s transportom roba, otkazivanjem sudjelovanja na međunarodnim sajmovima, kongresima i događanjima te smanjenom potražnjom proizvoda i usluga na domaćem tržištu.

Što se očekivanja za budućnost tiče, kratkoročne negativne posljedice zbog korona virusa očekuje 75 posto firmi, pri čemu 15 posto očekuje jak utjecaj na poslovanje. Dugoročne negativne posljedice očekuje čak 82 posto firmi, pri čemu gotovo četvrtina (njih 24 posto) očekuje jak negativan utjecaj na poslovanje u dugoročnom razdoblju, saopćeno je iz HGK.