Halal je šansa za bh. privredu

0

Danas u BiH imamo preko 650.000 tona halal-certificiranih prehrambenih proizvoda, a industrija bilježi prihod od 1,5 milijardi KM

Drago mi je da bh. privrednici danas o halalu znaju više nego ja, riječi su reisu-l-uleme Huseina ef. Kavazovića izgovorene povodom obilježavanja deset godina halal-certificiranja u BiH.

Uspješan nastup

– Kada se prije 10 godina počelo govoriti o halal-certificiranju, i mi iz Islamske zajednice BiH smo najviše govorili o halalu na dženazama. Agencija za certificiranje halal-kvalitete u BiH jeste formirana u Sarajevu, ali se razvijala i razvija u Tuzli, a zahvaljujući vrijednom timu Agencije, halal je danas poznat i prepoznat ne samo u BiH nego i u regionu, jer su se i agencije za halal-certificiranje iz susjednih zemalja osnovale i razvile zahvaljujući našoj Agenciji. Halal-tržište se širi i mi se nadamo da ćete vi, u tom nadmetanju koje nije lagano, imati mehanizam više za uspješan nastup na tom tržištu, poručio je ovom prilikom reisu-l-ulema ef. Kavazović.

Deset godina nakon osnivanja, halal-industrija u BiH u brojkama izgleda ovako: 70 certificiranih kompanija (62 proizvođača hrane i 8 restorana i hotela), preko 650.000 tona halal-certificiranih prehrambenih proizvoda, 8.000 uposlenih radnika i godišnji prihod veći od 1,5 milijardi KM.

– Halal-proizvodi iz BiH danas se ne nalaze samo na domaćem tržištu, idu u izvoz te se nadamo da ćemo u narednoj godini imati povećanje broja halal-certificiranih proizvoda, istakao je Amir Sakić, direktor Agencije za halal-certificiranje u BiH, dodajući kako je halal šansa za bh. privredu, potrošače i društvo u cjelini.
Prema njegovim riječima, BiH je trenutno najveće pojedinačno tržište na području jugoistočne Evrope po broju konzumenata, ali i po broju proizvoda koje plasira na tržište.

– Gledajući u globalnim okvirima, mi se ne možemo takmičiti u broju proizvoda niti u broju kompanija kojima su dodijeljeni certifikati, ali sam ubijeđen da se možemo natjecati u smislu da halal-certificirani proizvodi iz BiH mogu zadovoljiti ukuse i zahtjeve najprestižnijih međunarodnih standarda, naglasio je Sakić.
Halal je brend koji ima veliki potencijal, on predstavlja simbol jednog načina života i on jednostavno nosi posebnu vrijednost za sve ljude, naglasio je Adis Hasaković, predsjednik Asocijacije halal-industrije pri Privrednoj komore FBiH.

Tržišta

– Riječ je o Asocijaciji koja je prva ove vrste u ovom dijelu Evrope i naš cilj je zaštita interesa proizvođača kako na inozemnom tako i na domaćem tržištu. Posjedovanje halal-certifikata za jednu kompaniju znači jednu više konkurentsku prednost, naglasio je Hasaković, dodajući kako su tri tržišta na koja se planiraju širiti. Prije svega, to su tradicionalna tržišta sa većinski muslimanskim stanovništvom, zatim tržišta regije, te tržišta zapadnih zemalja, gdje halal-cerftikat dobija sve više na značaju.

Halal-proizvodi su na tržištu općeprihvaćeni i prepoznati kao sigurni i pouzdani proizvodi, a BiH je prepoznata i visoko rangirana na međunarodnim listama poželjnih halal-turističkih destinacija. Halal-industrija bilježi kontinuirani rast iz godine u godinu zahvaljujući, prije svega, stabilnosti vodećih halal-tržišta. Najrazvijeniji sektori halal-industrije su proizvodnja hrane, turizam i ugostiteljstvo, mada je značajan porast evidentan i u oblasti farmaceutskih i kozmetičkih proizvoda.

Mliječna industrija 99 iz Gradačca također je dobila halal-certifikat, koji će im, kako su istakli, pomoći u borbi za nova tržišta.

(Oslobođenje)