Izgradnja mosta kod Počitelja, sjeverno od ovog bh. kulturno-historijskog bisera, počinje za nekoliko sedmica, piše Oslobođenje.
No, ugovor za izgradnju dionice, uključujući i spomenuti most oko kojeg su se godinama lomila mnoga (politička) koplja, još nije potpisan, jer nije završena eksproprijacija, rekao nam je državni ministar za komunikacije i promet Ismir Jusko. Ova dionica se finansira pretežno iz kredita Evropske investicione banke (EIB), koji je operativan, tvrdi ministar, dodajući da je završena i procjena ponuda za LOT1. Jusko napominje da realizacija projekta nije upitna.
Od 2,5 do 22 KM
U Autocestama FBiH su nam rekli da su se, nakon što je u maju ove godine usvojen Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o eksproprijaciji, stvorili uvjeti za završetak eksproprijacije:
“Očekujemo da dva projekta vrijedna 100 miliona eura na dionici Počitelj – Međugorje, uključujući most Počitelj, budu potpisana uskoro. Ugovor će biti potpisan nakon što se pribavi saglasnost EIB-a za oba lota: za poddionicu Počitelj
– Zvirovići – LOT 1: Petlja Počitelj – Most Počitelj i za poddionicu Počitelj – Zvirovići – LOT 2: Most Počitelj – Zvirovići”, kažu u pres-službi Autocesta FBiH, naglašavajući da je dionica Počitelj – Međugorje podijeljena na dva lota i obuhvata šest katastarskih općina.
Riječ je o 374 parcele i 122 predmeta. Realizacija eksproprijacije je više od 90 posto. Procjenu vrijednosti zemljišta određuju vještaci poljoprivredne i građevinske struke.
Cijena za ovu dionicu se kretala od 2,5 do 22 KM po m2, što je zavisilo, npr, od položaja zemljišta i sl.
Sredstva za eksproprijaciju su osigurana iz vlastitih prihoda, tvrde u Autocestama FBiH.
Ali, zbog čega još u potpunosti nije završena eksproprijacija, započeta prije oko godinu i po?
Izvor blizak Oslobođenju potvrđuje da ona doista traje neprirodno dugo.
“Četiri-pet puta duže nego inače”, precizira izvor iz federalne Vlade, objašnjavajući da je to posljedica više problema i to na više nivoa. Prvi od njih odnosi se na onaj dio zemljišta koji se kao javno dobro nije mogao eksproprisati.
“Situaciju je usložnilo i to što ovo javno dobro koriste godinama neke osobe, pa je trebalo”, ističe sagovornik, “donijeti niz odluka kako bi se riješili imovinskopravni odnosi”.
Drugi problem koji se ispriječio eksproprijaciji jeste to što se dio zemljišta vodio kao državno u sudskom gruntu, a Općina Čapljina ga je priznala kao vlasništvo fizičkih lica.
Između grunta i katastra
Kolizija između grunta i katastra, odnosno suda i općine, uvjetovala je dodatno razvlačenje postupka, navodi naš sagovornik.
“Još desetak parcela je ostalo neriješeno po toj osnovi”, tvrdi pouzdani izvor, koji, kao treći, i moguće je, najvažniji razlog oduživanja završetka eksproprijacije navodi to što je Zakon o eksproprijaciji pao na Ustavnom sudu, a u isto vrijeme tri puta se mijenjalo i rukovodstvo Federalne uprave.
“Nakon što smo došli do novog zakona, sada je na potezu Općina Čapljina da izda preostalih desetak rješenja. Tek poslije toga Autoceste BiH mogu ući u posjed. No, prethodno federalna Vlada i Federalna uprava za geodetsko-pravne odnose treba da donesu odgovarajuću odluku, a to bi se”, procjenjuje naš izvor, “moglo desiti u narednih nekoliko sedmica.”
“Mi smo uvjereni da će ovi problemi biti vrlo brzo riješeni”, ističe sagovornik, nimalo ne sumnjajući ni u to da će se upravni sporovi u vezi sa ovim eksproprisanim zemljištem voditi godinama.
“Poseban fond će biti ustanovljen za tu svrhu da niko od građana, a ko dobije parnicu, ne bude oštećen”, kaže izvor blizak federalnoj Vladi.
Rok za izgradnju poddionice Počitelj – Međugorje, uključujući most Počitelj, jeste 30 mjeseci, tvrde u Autocestama Federacije BiH. (Oslobođenje)