Prva faza gradnja brze ceste Lašva – Nević-Polje – Travnik trebala bi početi naljeto, potvrdio je za „Dnevni avaz” Adnan Terzić, direktor „Autocesta FBiH”, kazavši da je ova kompanija spremna za realizaciju projekta.
Radi se o dionici dugoj 23,6 kilometara, vrijednoj 183 miliona eura.
Predviđeno je da srednja Bosna povezivanjem ove ceste s Koridorom 5-C dobije najbolju saobraćajnu vezu s centralnom Europom i Jadranom na jugu. Predviđena je i gradnja kompletne Lašvanske petlje s dva odvojena kolovoza, svaki sa po dvije saobraćajne trake.
“Već imamo urađen glavni projekt do Nević-Polja. Izrađen je i elaborat eksproprijacije, vještaci su obradili sve parcele i sve objekte koji trebaju biti uklonjeni sa trase, a radi se o 124 objekta, među kojima su i benzinske pumpe”, rekao je Terzić.
Po njegovim riječima, procjena je da će eksproprijacija zemljišta koštati oko 40 miliona maraka.
“Sada čekamo da dođemo do finansijske konstrukcije i da osiguramo pare. Mogućnost je da se iz jednog dijela klirinškog duga finansira gradnja, ali i opcija da Vlada FBiH sredstva iznađe iz svojih fondova”, kaže Terzić.
On je potvrdio da su „Autoceste FBiH” prije nekoliko dana raspisale i tender za projektiranje druge faze radova, od Nević-Polja do Jajca. Vrijednost ovih radova je 550 miliona eura.
“Radovi nisu početi ni za prvu fazu, jer nije bilo sredstava. Vjerujem da će ih Vlada FBiH obezbijediti do početka ljeta i da ćemo početi da radimo. Mi smo spremni”, rekao je Terzić.
Prva dionica je podijeljena na tri poddionice: Lašva – Kaonik, Kaonik – Vitez i Vitez – Nević-Polje. Gradnja počinje na Lašvanskoj petlji na Koridoru 5-C, a završava se na petlji Nević-Polje u blizini Travnika.