Metro u Beogradu počinje se graditi već sljedeće godine, javlja b92.
Jednako kao u Zagrebu, i u Beogradu gotovi svi gradski čelnici već godinama obećavaju podzemnu željeznicu u gradu. No, kako stvari stoje, u srpskom će se glavnom gradu to 2020. i ostvariti, piše Jutarnji list.
Najavljeno je, naime, da će studija izvodljivosti o izgradnji beogradskog metroa biti gotova ovog proljeća nakon čega će biti raspisan poziv za projektovanje, gradnju i finansiranje projekta. U 2020. bi trebalo da počne sama izgradnja, a projekt će koštati više od tri milijarde eura.
“Nakon studije izvodljivosti znaćemo kako će se sistem graditi, odnosno hoće li to biti tzv. krticom, probijanjem kroz teren ili površinskim iskopavanjem pa zatvaranjem tunela za podzemnu željeznicu”, objasnio je gradski urbanista Milutin Folić, dodavši da će se prvi dio linije najvjerovatnije graditi uz pomoć “krtice” zbog konfiguracije terena te kanalizacijske i vodovodne infrastrukture.
Drugi dio će se graditi probijanjem kroz teren. Uz to, kako kaže Folić, prve dvije linije beogradskog metroa biće povezane s vozom. Ukupno će biti tri linije, od Ustaničke do Tvorničke ulice u Zemunu, od Banovog brda do Pravnog fakulteta, dok bi treća linija trebalo da ide preko Mosta na Adi i povezivaće Čukaricu i Novi Beograd.
Sama ideja podzemne željeznice u glavnom gradu Srbije rodila se još 1958, a plan linije proširio se sedamdesetih godina prošlog vijeka, kada je osnovan i Sektor za metro.
Tek 1982. projekt “Metro Beograd” predstavljen je gradskoj skupštini. Iste godine su i Beograđani na referendumu odlučili da izdvajaju dva odsto plate kako bi napokon započela gradnja metroa. Međutim, tada je gradska vlast odlučila budžet za metro preusmjeriti na tramvajsku infrastrukturu na koju je potrošeno 200 miliona dolara.