Godina rekordnih prihoda, dobiti i priznanja Atlanticu

0

Atlantic Grupa je u 2019. ostvarila prihod od prodaje u iznosu od 724,2 miliona eura, što u odnosu na godinu ranije predstavlja rast od 3,4%. Dobit iz poslovanja (EBIT) u protekloj godini iznosi 66,7 miliona eura  i veća je za 36,4% u odnosu na 2018, dok je neto dobit narasla 59,8% na 52 miliona eura. Bez jednokratnih stavki i promjena u računovodstvenim standardima, dakle na usporedivoj osnovi, dobit iz poslovanja porasla je 13,1%, a neto dobit 28,9%.

“Atlantic Grupa je 2019. godinu zaključila sa dosad najvišim prihodima i profitabilnošću. Godina je za nas bila veoma uspješna i ispratili smo je kao stabilna, financijski prosperitetna i nisko zadužena kompanija s osnaženim menadžmentom i jasnom vizijom budućnosti. Nastavili smo sa strategijom dezinvestiranja non-core djelatnosti, dok istovremeno osnažujemo fokus na područja koja predstavljaju ključne generatore rasta i temelj transformacije za budućnost. Posebno smo zadovoljni činjenicom da tržište kapitala prepoznaje naš ukupni rezultat pa smo imali i dosad rekordne vrijednosti dionice, ali i rekordni iznos dividende po dionici, što je krunisano i nagradom Zagrebačke berze za izuzetan doprinos razvoju tržišta kapitala”, izjavio je predsjednik Uprave Emil Tedeschi.

Najviše rasli Argeta, Pića i hrvatsko tržište

Na ukupan rast prihoda od prodaje najviše su uticala Strateška poslovna područja Delikatesni namazi s rastom od 7,7% i Pića s rastom od 5,2%. Kafa se s 151,5 milion eura prihoda od prodaje koji čine 20,9% udjela u ukupnim prihodima ističe kao najveća pojedinačna kategorija.

U distribucijskom poslovanju najznačajniji je rast od 8,2% ostvarilo tržište Hrvatske, a slijedi Slovenija s rastom od 3,7%. U ukupnoj prodaji vlastiti brendovi čine 64,1%, brendovi principala u distribuciji 27,5%, a ljekarnički lanac Farmacia sudjeluje u ukupnim prihodima s 8,3%.

Razvoj distribucije, ali i ljudskih potencijala

Nakon uspješnog širenja distribucijskog portfolija u regiji u 2018., novi distribucijski ugovori potpisani početkom 2019. u Makedoniji (Ficosota i Beiersdorf) i krajem godine u Srbiji te Sloveniji (Saponia i Kandit) potvrđuju kontinuirani fokus na razvoj distribucijskog poslovanja. Krajem marta Atlantic je otvorio i novi logističko-distribucijski centar kraj Velike Gorice, kojim osigurava logističku podršku dugoročnom razvoju distribucije. U prvoj fazi osiguran je skladišni kapacitet od 30.000 paletnih mjesta, s mogućnošću modularnog širenja u skladu s poslovnim potrebama. U istom su skladištu implementirani i pušteni u rad visoko sofisticirani logistički roboti kompanije Gideon.

Atlantic Grupa, iako uvijek u vrhu izbora za TOP poslodavce po izboru kompanije Selectio, prošle je godine prvi put izbila na prvo mjesto u pet područja upravljanja ljudskim potencijalima: strategiji, regrutaciji i selekciji, upravljanju učinkom, usavršavanju i razvoju te odnosima prema zaposlenicima.

 Dezinvestiranje nestrateških segmenata i fokus na generatore rasta

Nastavljajući korporativnu strategiju dezinvestiranja non-core poslovnih djelatnosti Atlantic Grupa je u aprilu u cjelosti izašla iz segmenta sportske i aktivne prehrane (kompanija Tripoint s brendovima Multipower, Multaben i Champ prodata je dotadašnjem distributeru, kompaniji Genuport), a u oktobru prodajom Fidifarma i Multivite PharmaS-u i iz segmenta dodataka prehrani.

Kompanija usmjerava fokus na glavne kategorije roba široke potrošnje koje čine kafa, pića, delikatesni namazi te slatki i slani snack, kao i na daljnji rast i razvoj distribucije kao važne poluge poslovanja te ljekarničkog lanca Farmacia. To uključuje i ciljanu internacionalizaciju s brendovima koji su dokazali međunarodni potencijal, primarno Argetu i Donat Mg, kao i spajanja i preuzimanja.

U tom smislu je pojačana i Uprava kompanije koja sada broji šest članova.