Kompanija je u 2018. ostvarila rekordne prodajne rezultate na svim glavnim tržištima, ali i rekordnu kapitalizaciju tržišta kao i najnižu zaduženost još od 2010. godine
Atlantic Grupa je u 2018. godini ostvarila prihod od prodaje od 701 milion eura, što u odnosu na prethodnu godinu predstavlja organski rast od 4,2 posto, dok je nominalni rast od 0,3 posto, rezultat prošlogodišnje prodaje proizvodnje sportske prehrane belgijskom partneru i izostanka s tim povezanih prihoda od uslužne proizvodnje.
Dobit prije kamata, poreza i amortizacije (EBITDA), korigovana za jednokratne stavke, iznosi 75,4 miliona eura i veća je od prošlogodišnje za 9,3 posto.
Jednokratne stavke imale su negativan uticaj od 2,6 miliona eura, dok je u godini ranije iskazana jednokratna dobit od 8,6 miliona eura. Neto dobit nakon manjinskih interesa iznosi 32,5 miliona eura.
Prvi na Berzi u Vodećem tržištu, odnosima sa investitorima i rastu cijena akcija
„Atlantic Grupa je 2018. godinu završila izuzetno uspješno, jednako s aspekta ostvarenih poslovnih rezultata i po osvojenim priznanjima. Prošle godine smo kao prvi izdavalac pristupili u Vodeće tržište Zagrebačke berze, te smo dobili prvu nagradu za najbolje odnose sa investitorima, ali i za najveći godišnji rast cijene akcija od čak 34,5 posto, što se odražava na najviši nivo tržišne kapitalizacije otkad se Atlanticovim akcijama trguje na ZSE. U 2018. su ostvareni historijski najviši prihodi od prodaje na svim regionalnim tržištima, a snažan novčani tok iz poslovnih aktivnosti omogućio nam je nastavak razduživanja, dok značajan rast profitabilnosti pruža snažno uporište za budući rast. U 2019. godinu ulazimo sa čvrstom finansijskom pozicijom, najnižim odnosom neto duga i EBITDA profitabilnosti još od akvizicije Droge Kolinske uz odnos od 1,5 puta, i snažnim tržišnim udjelima naših glavnih brendova. Nastavljamo sa fokusom na ključne sopstvene brendove i jačanje distributivnog portfolija, kao i na razvoj različitih digitalnih rješenja u poslovanju“, istakao je predsjednik Uprave Emil Tedeski.
Među brojnim inicijativama iz razvoja sopstvenog asortimana posebno se ističe Argeta, koja se, nakon uspješnog pokretanja ugovorne proizvodnje u SAD-u godinu ranije, prošle godine etablirala kao mesni namaz broj jedan u Evropi, uz ostvareni dvocifreni rast prodaje. Osvježena receptura i redizajnirana Cockta je ostvarila zavidne prodajne rezultate, sa ukupnim rastom u HoReCa segmentu od čak 47 posto.
Uz konsolidaciju distributivnog poslovanja unutar jedinstvenog područja upravljanja, portfolio je proširen ugovorima sa novim principalima – kompanijom Mars na hrvatskom i Red Bull na tržištu Srbije, a prošlogodišnji pregovori su rezultirali i uspješnim početkom saradnje sa njemačkom kompanijom Hipp u Makedoniji početkom 2019. godine.
U nastavku strategije dezinvestiranja „ne-strateških“ poslovnih operacija u julu je sa renomiranom kompanijom Magdis iz Zagreba potpisan ugovor o kupoprodaji društva Neva, vodećeg hrvatskog proizvođača kozmetike, koje okuplja poznate brendove Melem, Plidenta i Rosal.
Srbija na drugom mjestu rasla 5,3 posto, a najviše rasli Argeta, pića i hrvatsko tržište
Na ukupan rast prihoda od prodaje najviše su uticala Strateška poslovna područja: Delikatesni namazi s rastom od 12,4 posto, Pića s rastom od 7,5 i Kafa s rastom od 3,5 posto. Kafa se također sa 21,4 posto učešća i 150 miliona eura prihoda od prodaje ističe kao najveća pojedinačna kategorija u ukupnim prihodima.
Najznačajniji rast u distributivnom poslovanju ostvarila su tržišta Hrvatske s rastom od 12,4 posto, Srbije s rastom od 5,3 posto i Slovenija koja je rasla 4,1 posto.
U ukupnoj prodaji sopstveni brendovi čine 66,9 posto, brendovi principala u distribuciji 25,2 posto, a farmaceutski lanac Farmacia učestvuje sa 7,9 posto.