Infobip je krenuo kao startup kompanija iz malog istarskog grada Vodnjana, u Hrvatskoj. Tamo je i sjedište kompanije, a danas, nakon gotovo 15 godina od osnivanja, firma globalno zapošljava više od 2.100 ljudi te kroz 67 ureda u 52 zemlje posluje na šest kontinenata.
Infobip je prisutan u Bosni i Hercegovini od 2010. godine kada je otvoren sarajevski ured, a prošle godine su otvorili i onaj u Tuzli. Dva ureda broje ukupno 185 zaposlenika, ali u narednom periodu očekuju daljnji rast.
Dino Ibrahimović, direktor Infobipa za MENA regiju, govori za BiznisInfo o daljem razvoju kompanije u BiH te velikom nadolazećem projektu – izgradnji IT kampusa u Sarajevu.
Koje su najvažnije usluge koje pružate klijentima?
– Uredi u BiH imaju dvojnu ulogu: sa jedne strane, dio su naše razvojne vertikale, koju čine softverski inženjeri koji rade na samom kodiranju platforme za komunikaciju, te njima pridruženi odjeli.
Sa druge strane, dio kadra je orjentisan ka prodaji i podršci našim klijentima, primarno na Bliskom Istoku i Sjevernoj Africi, ali djelimično i ostalim regijama.
U Sarajevu gradite svoj treći kampus, nakon Zagreba i Vodnjana. Koja će biti njegova uloga?
– Infobip ove godine ponovno planira snažna zapošljavanja, otprilike 1.000 ljudi na globalnoj razini, od čega i znatan broj stručnjaka u Bosni i Hercegovini. Sada u Sarajevu imamo oko 168 zaposlenika, od toga između 50 i 60 softverskih inženjera.
Budući da nam trenutni poslovni prostori nisu dostatni, gradnja savremenog IT kampusa za sve naše zaposlenike na prostorima šire sarajevske okolice je logičan iskorak s obzirom na projicirani rast našeg ureda. Budući sarajevski kampus bit će kapaciteta za preko 500 zaposlenika i bit će jedan od ključnih razvojnih centara Infobipa.
Također, novi kampus će predstavljati i strateško središte naše MENA (Bliski istok, Sjeverna Afrika, Afganistan i Pakistan) regije. Projekt je u planu i pripremi posljednje tri godine, u što spada i proces oko kupnje zemljišta, a sve je krenulo nakon završetka gradnje kampusa u Vodnjanu gdje je središte kompanije.
Kupili ste zemljište od Općine Centar. Kolika je površina zemljišta? Koja će biti površina kampusa?
– Infobip je početkom godine kao najpovoljniji ponuđač tokom licitacije građevinskog zemljišta na lokaciji Šip, Općina Centar, grad Sarajevo, kupio četiri parcele ukupne površine 4.230 m2 u svrhu izgradnje kampusa.
Kampus će se prostirati na površini od otprilike 8.500 m2 korisne površine, a obezbjeđivat će radni prostor za preko 500 uposlenih, arhitektonski i funkcionalno uklopljen kao najsavremeniji svjetski IT centri.
Kada se planira početak a kada završetak radova?
– Početak radova uveliko zavisi o dinamici izhodovanja građevinske dozvole i izbora glavnog izvođača radova. U planu nam je da budući sarajevski kampus izgradi u roku od oko tri godine, a plan je da sama gradnja započne tokom iduće godine.
Imate li procjenu vrijednosti ove investicije? Neki mediji navode kako je riječ o najvećoj investiciji u IT sektoru u istoriji BiH?
– Dakako, Infobip je radio procjenu vrijednosti cjelokupne investicije ali još je prerano govoriti o samom iznosu. Riječ je o velikoj investiciji i nadamo se kako će ovaj projekt biti samo jedan u nizu investicijskih projekata IT kompanija na području BiH u budućnosti.
Šta će kampus sve sadržavati?
– Infobip je globalna kompanija koja uveliko daje značaj radnom prostoru i ambijentu u kojem borave naše kolegice i kolege. Kampus će osim radnih prostora sadržavati i prostorije za odmor, zabavu, stambeni dio za smještaj uposlenika i partnera, zelene površine i još mnogo toga.
Naš kampus će reflektirati kulturu kompanije, omogućit će zaposlenicima najbolje uvjete za rad u najsuvremenijem okruženju, ali i bržu i jednostavniju komunikaciju među zaposlenicima i odjelima, što je vrlo važno.
Da li je gotovo idejno rješenje projekta?
– Izbor idejnog rješenja je u toku. Ubijeđeni smo da će to biti jedinstveni poslovni objekt u BiH jer smo u proces izbora uključili najemintnije arhitektonske kuće iz BiH i regije.
Kakvi su planovi za vaš ured u Tuzli?
– Trenutni planovi sa uredom u Tuzli idu u pravcu uposlenja 25 ljudi i ojačavanje ureda u smislu da paralelno sa sarajevskim uredom pruža kapacitetno potreban broj zaposlenika za niz procesa i projekata koje imamo i koji su pred nama.
Vizija je da ured u Tuzli prati priču sarajevskog, koji je krenuo sa ~8 zaposlenika prije deset godina, te da naraste na trenutni broj zaposlenika i projekata u Sarajevu. Vjerujemo se da ćemo do tog broja zaposlenih u Tuzli doći vrlo skoro.
Sa ovim kampusom nastavljate širenje i prema najavama želite se jače regionalno pozicionirati. Koja je to pozicija koju želite u regiji?
– Infobip je prepoznat kao digitalna kompanija s vlastitom komunikacijskom platormom u oblaku koja razvija sopstvena rješenja, te pomjera granice tehnologija u komunikaciji globalno.
Naš moto je “We are just starting”, odnosno u svijetu IT-ja i komunikacija, koji je poznat po neprestanim promjenama i novitetima, konstantno stvaramo nove tehnološke vrijednosti, iz dana u dan učimo i idemo prema naprijed.
Ovdje se jasno može vidjeti gdje želimo biti u budućnosti, a na osnovu onoga šta smo uradili do sada. Želimo da kao strateško središte MENA regije sarajevski kampus bude jedan od ključnih razvojnih centara.
Mnogi kažu da je upravo IT industrija šansa za BiH i prilika da zadrži mlade ljude u zemlji. Slažete li se i ima li tu razumijevanja za kompanije poput vaše?
– Razloga za optimizam svakako ima. IT industrija može uraditi mnogo, ali sam njen uticaj neće biti dovoljan. Da bi se zadržali mladi ljudi u BiH potrebni su dodatni iskoraci u gotovo svim segmentima, osiguravanje kvalitetnih radnih uvjeta i dodana vrijednost. Naravno, dugoročno je obrazovanje od velikog značaja, kao i upoznavanje mladih talenata s IT svijetom od najmanjih nogu.