Jučer je potpisan ugovor o izvođenju prve faze radova na izgradnji brze ceste Sarajevo – Goražde.
Vrijednost radova povjerenih preduzeću “Euro-Asfalt”, tokom kojih treba biti izgrađen tunel Hranjen, iznosi 81.899.883 KM, od čega je 70 miliona KM osigurano iz dobiti BH Telecoma.
Izgradnjom ceste Goražde – Sarajevo cestovna udaljenost između dva grada biće smanjena sa sadašnjih 95,6 na 56 kilometara, a umjesto sat i po vožnja će trajati 45 minuta.
Riječ je, tačnije rečeno, o cesti Goražde – Hrenovica (kod Prače), koja će povezivati već postojeće magistralne pravce M-20 i M-5. U sastav ove dionice ulazi i tunel Hranjen, dužine skoro šest kilometara.
Ukupna vrijednost izgradnje trase ne bi trebala premašiti iznos od 200 miliona KM, kako je ranije rečeno. Tunel Hranjen neće imati funkciju bez izgradnje i dijelova ceste prema Goradžu s jedne, i prema Prači s druge strane.
Ova cesta će drastično smanjiti udaljenost i između Sarajeva i Goražda i to bez planinskih prijevoja.
Na ovakav projekat stanovnici istočne Bosne čekali su decenijama. Osim što će za skoro duplo manje vremena stići u Sarajevo, raduje ih i činjenica izbjegavanja neugodne Romanije i krivudavog pravca preko Rogoja.
Naime, sada se iz Goražda u Sarajevo ide preko Romanije, odnosno preko Rogatice i Sokoca, ili pak pravcem preko Foče, Rogoja, i Trnova.
Trase preko ovih planina zimi su zbog niskih temperatura i ugaženog snijega veoma opasne za vozače, što nerijetko dovodi i do saobraćajnih nesreća.
Izgradnjom cesta Sarajevo – Hrenovice koristit će se mnogo kraći pravac Sarajevo – Pale – Prača – Goražde.