Gaming industrija u 2016. zaradila 91 milijardu dolara

0

Da gaming industrija može da se izjednači sa mašinom za pravljenje novca odavno je poznata činjenica, a po podacima sajta SuperData Research to je potvrđeno i za ovu godinu.

Naime, samo tokom 2016. od video igara zarađena je 91 milijarda dolara, a za većinski dio zaslužne su PC i mobilne igre.

PC je tako donio 36 milijardi zahvaljujući free to play i ostalim digitalnim izdanjima, dok je mobilno tržište zaradilo 41 milijardu uglavnom zahvaljujući hitovima poput Pokemona GO i Clash Royale.

Što se tiče plaćenih, odnosno premium igara, na PC tržištu je obrnuto 5,4 milijardi dolara, dok je konzolno tržište zaradilo 6,6 milijardi, prenosi portal cdm.me. Igre koje su se najviše kupovale u 2016. su Overwatch (zarada više od pola milijarde), Counter-Strike Global offensive, Guild Wars 2, Minecraft i Fallout 4.

Na polju free to play naslova, najveći igrač je i dalje Riot Games sa League of Legends koji im je u 2016. donio vrtoglavih 1,7 milijardi dolara.

Zaslugu za to uglavnom ima azijsko tržište sa akcentom na Kinu i Južnu Koreju gdje su free to play naslovi najzastupljeniji i gdje, paradoksalno, igrači daju najviše novca na virtuelne drangulije. Tržištu predstoji još jedna jaka godina, predviđaju stručnjaci.