Francuska pokreće ‘zelenu’ revoluciju na željeznici korištenjem vozova na vodik

0

Francuska se priključuje ‘zelenoj’ revoluciji na željeznici kupovinom 15 vozova na vodik, koji ne proizvode emisije ugljičnog dioksida a trebali bi zamijeniti postojeće dizelske modele, najavio je čelnik francuskog državnog željezničkog prijevoznika SNCF.

Vozovi na vodik će opremljeni su gorivnim ćelijama koje proizvode električnu energiju iz vodika i kisika.

Njemačka je prva zemlja koja je uvela tu tehnologiju prije godinu dana, stavivši u promet dva voza francuskog proizvođača TGV-a Alastom, na pruzi dužine 100 kilometara.

“Nadamo se da ćemo za nekoliko sedmica potpisati narudžbu za proizvodnju 15 vozova na vodik”, rekao je izvršni direktor SNCF-a Guillaume Pepy dodajući da bi oni trebali biti u funkciji za “otprilike dvije godine”.

Dosad je Francuska imala problema s dobivanjem čistog vodika, s time da se 95 posto vodika dobivalo iz prirodnog plina. Alstom je predložio prilagodbu modela koji se koristi u Njemačkoj, pa će vozovi SNCF-a umjesto čistog vodika koristiti kombinaciju električne energije i vodika.

Pepy navodi kako je cilj SNCF-a “da kroz 15 godina na francuskim željeznicama ne ostane nijedan dizelski voz”.

Francuske željeznice do 2021. godine također planiraju zamijeniti neke dizelske modele s novim dizelsko-električnim hibridnim vozovima na sjeveroistoku, zapadu i jugu zemlje.

Hina