Ford je naredio jednomesečnu obustavu proizvodnje u jednom od svojih pogona u Njemačkoj, što je najnoviji znak da globalna nestašica čipova stavlja proizvođače automobila pod sve veći pritisak i prijeti da ugrozi njihov oporavak od pandemije.
Američki proizvođač automobila rekao je da će svoju tvornicu u Saarlouisu u Njemačkoj obustaviti od ponedjeljka do 19. februara zbog nedostatka čipova i slabe potražnje.
Tvornica proizvodi Fordov najpopularniji automobil u Evropi, Focus, i zapošljava oko 5.000 radnika.
“Pomno pratimo situaciju i prilagođavamo proizvodne rokove kako bismo umanjili učinak na naše zaposlenike, dobavljače, kupce i distributere širom Evrope”, rekao je Fordov glasnogovornik. “Trenutno ne predviđamo slične akcije u drugim našim evropskim postrojenjima.”
Ford je bio prisiljen zatvoriti pogon SUV-a u Louisvilleu u državi Kentucky, prošle sedmice zbog nedostatka poluprovodnika. Ali zaustavljanje u Njemačkoj sugerira da bi se problem, koji utiče na proizvođače automobila širom svijeta, mogao pogoršati prije nego što se riješi.
Vodeći proizvođači poluprovodnika preraspodijelili su kapacitete od proizvođača automobila prošle godine – nakon što je pandemija smanjila prodaju vozila – i umjesto toga isporučivali su čipove firmama koje proizvode pametne telefone, sisteme za igru i druge tehnološke uređaje za kojima je i dalje velika potražnja.
Snadbijevanje je još uvijek problematično a proizvođači automobila se trude osigurati čipove koji su im potrebni.
Volkswagen, Fiat Chrysler, Toyota, Nissan i Honda među ostalim su proizvođačima automobila koji pate od nestašice čipova koji se koriste u sve većem broju aplikacija, uključujući sisteme za pomoć vozaču i upravljanje navigacijom. Prosječni automobil ima između 50 do 150 čipova.