Politika zapošljavanja Vlade Federacije BiH doživjela je potpuni fijasko. Iako su zvaničnici tvrdili da su pokrenuli masovno zapošljavanje, podaci sa službi za zapošljavanje pokazuju da nezaposlenost raste već treći mjesec zaredom, piše BiznisInfo.
Nazaposlenost je padala od januara do maja ove godine, ali je onda počela ponovo rasti, i sve su prilike da će se taj trend nastaviti do kraja godine.
Nezaposlenost je od maja, kada je iznosila 373.378 osoba, do avgusta porasla na 377.846. To znači da je u FBiH danas 4.468 nezaposlenih više nego u maju ove godine.
Inače, uobičajeni je trend da nezaposlenost pada u prvoj polovini godine, a da raste u drugoj. Taj slučaj u FBiH se ponavlja posljednjih deset do 15 godina bez izuzetka.
Iz Federalnog zavoda za zapošljavanje za BiznisInfo su rekli da je razlog za to što se sredinom godine na biroe počnu prijavljivati osobe koje završe školu ili fakultet, te da tada broj nezaposlenih raste. S druge strane, u prvom dijelu godine nezaposlenost pada kako te osobe nalaze posao.
Doduše, ove godine je pad nezaposlenosti u prvom dijelu godine bio dosta oštriji nego inače, a doprinio mu je program Vlade FBiH za subvencioniranje prvog zaposlenja mladim osobama.
Za taj progam vlada je izvojila 50 miliona KM a cilj je bio da se mladim osobama omogući da steknu prvo radno iskustvo.
No, program se pokazao kao samo privremeno dobro rješenje, bez trajnih pozitivnih efekata na ekonomiju.
Zašto?
Kao prvo, ispostavilo se da poslodavci otpuštaju radnike nakon istekna programa, na šta je nedavno ukazao i CCI.
Drugo, zato što uzrok visoke nezaposlenosti nije to što radnici nemaju iskustva, već to što su porezi i parafiskalni nameti na rad previsoki i destimulirajući za poslodavce. Opšte je poznato da poslodavac na svaku marku koju isplati radniku plaća još 0,70 KM državi.
Vlada mora popraviti poslovni ambijent, olakšati poslovanje, umanjiti namete na rad i pustiti privatnom sektoru da diše. Sve drugo su samo kozmetičke mjere koje neće imati trajnog utjecaja na povećanje zaposlenosti i rast životnog standarda.
(Autor: BiznisInfo)