Direktor Autocesta FBiH Adnan Terzić rekao je da je današnjom odlukom Doma naroda FBiH o usvajanju prostornog plana otvorena mogućnost pokretanja investicionog ciklusa od čak 950 miliona eura (1,9 milijardi maraka).
– Mi smo danas stvorili pretpostavke da, nakon što se izmijeni Zakon o akcizma, pokrenemo investicioni ciklus od 950 miliona eura – rekao je Terzić gostujući večeras u Dnevniku D Federalne televizije.
On je pojasio je nepostojanje ovog dokumenta bilo prepreka projektovanju i izgradnji autoputa u južnom dijelu, odnosno oko Mostara. Sada je ta prepeka otklonjena, a preostaje da se izmijeni Zakon o akcizama BiH.
Tim izmjenama će se povećati akciza na gorivo kako bi se osigurala dodatna sredstva za izgradnju koridora.
– Mi mormo imati nove akcize da bismo se nastavili zaduživati kod evropskih banaka, jer one moraju imati garancije za povrat novca koji od njih posuđujemo. Siguran sam da će to biti zvršeno do aprila ili maja – rekao je Terzić.
On je pojasnio i modele finasiranja preostalog dijela koridora 5C. Jedan dio će se finasirati od kredita evropskih banaka, dok će se za ostatak tražiti drugi modeli.
– Novi model pomoću kojeg želimo da izgradimo neke dijelove, naprimjer tunel Prenj i dionicu Mostar sjever – Mostar jug, je da vlada raspiše tender u kome će se javiti izvođači koji sa sobom vode banku. Ta banka onda kreditira kompletan projekat na način da se izgradi objekat, recimo tunel Prenj, i onda taj tunel, zajedno sa dugom, preuzima Vlada Federcije. Time bismo ubrzali za 5-6 godina konačan rok završetk izgdanje koridora i obezbjedili oko milijardu maraka novih investicija – rekao je Terzić.
Treća mogućnost je da se napravi partnerstvo sa potencijalnim investitorima kojima bi se dao na koncesiju dosad izgrađeni dio autoputa od Tarčina do Zenice, a taj investitor bi obezbjedio ostatak gradnje sjeverno do Odžaka, te bi i taj novoizgrađeni dio dobio pod koncesiju na određeni broj godina.
– Time bismo sebe i svoj kreditni potencijal oslobodili eventualno za brzu izgradnju autoputa ili brze ceste od Žepča do Tuzle i Brčkog, ako to ne bude projekat koji će finasirati turska vlada kroz priču o povezivanju Beograda i Sarajeva – rekao je direktor Autocesta.
Podsjetimo, u Federaciji BiH donesen je Prostorni plan područja posebnih obilježja od značaja za FBiH ‘Autocesta na koridoru 5c’ koji će važiti u narednih 20 godina od dana objave Odluke o donošenju plana u Službenim novinama FBiH.
Time je ostvaren doprinos za nastavak izgradnje koridora 5c, gdje se treba izgraditi još 175 kilometra. Federacija BiH koristi 92 km autoceste na koridoru 5c, a do kraja 2018. godine u funkciji bi trebalo biti novih 40 kilometara.
(Izvor: BiznisInfo)