Ukupno 24 komercijalna aerodroma u bivšoj Jugoslaviji opslužila su više od 26 miliona putnika u 2022. godini, tokom koje su se ostaci pandemije koronavirusa još uvijek osjećali u turističkoj industriji, naročito tokom prvog kvartala godine.
Nekoliko aerodroma zabilježilo je najprometniju godinu u istoriji, uključujući Prištinu, Sarajevo, Zadar, Banja Luku i Portorož.
S druge strane, neki aerodromi bili su snažno pogođeni ratom u Ukrajini koji je započeo u februaru 2022., a posebno su pogođeni Tivat i Pula. Brojne zračne luke u bivšoj Jugoslaviji imale su brži tempo oporavka od evropskog prosjeka, među kojima su Beograd, Zagreb, Split, Skoplje, Podgorica i Niš.
Prištinski aerodrom doživio je najveći napredak u odnosu na svoj učinak prije pandemije, dodavši više od 600.000 putnika. Slijedi ga Zadar, koji je, prema izvještaju, prevezao više od milion putnika.
Banja Luka je imala porast od 193.000 putnika u odnosu na 2019, što je čini trećom najbrže rastućom zračnom lukom u bivšoj Jugoslaviji.
S druge strane, ljubljanski aerodrom zabilježio je najveći pad broja putnika, što ga čini jednim od najsporije oporavljajućih aerodroma glavnih gradova u Evropi. Slijedi Dubrovnik, pa Tivat, kojem je zbog izbijanja rata veliki udarac zadan gubitkom ruskog, ukrajinskog i bjeloruskog tržišta.
Sve u svemu, beogradski aerodrom zadržao je svoju poziciju najprometnijeg u bivšoj Jugoslaviji, dok se Zagreb vratio na drugo mjesto prvi put od 2019., nadmašivši i Prištinu i Split, koji su ga prestigli tokom pandemijom pogođenih 2020. i 2021.
Prvi put je Skoplje bilo na samo 10.000 putnika od Dubrovnika, dok je Sarajevo preteklo Ljubljanu i Podgoricu.
Uprkos bankrotu Montenegro Airlinesa 2019., Zračna luka Podgorica uspjela je gotovo nadmašiti svoje rekordne rezultate iz 2019., samo 2,4 posto ispod svojih brojki prije pandemije.
Aerodrom Morava u Kraljevu debitirao je na listi, opsluživši 13.683 putnika tokom prve pune godine rada, prema podacima Ex-Yu Avation News.