Za razliku od Italije i Španije, Njemačka nikada nije zabranila proizvodnju automobila, iako su tvornice stale nakon što su vlasti ograničile kretanje ljudi i naredile zatvaranje autotrgovina te time uticale na smanjenje potražnje
Volkswagen će u ponedjeljak ponovo pokrenuti proizvodnju u svojoj tvornici u Wolfsburgu u Njemačkoj, kao posljednji u floti evropskih proizvođača automobila koji će iskoristiti ublažene mjere restrikcije za nastavak proizvodnje.
„U ponedjeljak se vraća njemačka autoindustrija. Mi u Volkswagenu smo iskoristili pauzu od pet sedmica da se pripremimo za ponovno pokretanje proizvodnje “, rekao je šef radnog vijeća VW-a Bernd Osterloh, prenosi agencija Reuters.
Ohrabrena padom stope zaraženih, Njemačka je dopustila ponovno otvaranje malih prodavnica, pod uvjetom da se pridržavaju strogih pravila distanciranja i higijene. Sada slijedi otvaranje velikih korporacija.
BMW, Daimler i VW oslanjaju se na sposobnost Njemačke da prati i zadrži novi koronavirus i zdravstveni sistem koji je sposoban za opsežna testiranja kako bi identificirao moguće nosioce bolesti.
To je u velikoj suprotnosti sa Sjedinjenim Državama, gdje je čelnik Sindikata radnika automobilskih radnika u četvrtak rekao da je „prerano i previše rizično“ ponovo otvoriti auto-postrojenja početkom maja, navodeći kao razlog bojazan zbog nedovoljnog obima testiranja na koronavirus.
Promijenjena pravila i strožije mjere
Evropske tvornice su promijenile obrazac rada, kako bi uvele strože intervale higijene i čišćenja, kao i veći prostor između radnika.
BMW kaže da počinje proizvodnju od ovog ponedjeljka. Kompanija želi ponovo otvoriti svoj pogon u Britaniji i Južnoj Karolini 4. maja, a slijede ga pogon u Njemačkoj i Mekiku od 11. maja, ovisno o potražnji na tržištu, najavio je ovaj proizvođač automobila.
Ostale tvornice Njemačkoj i ona u Južnoj Africi otvorit će se nakon 18. maja, počevši sa radom u jednoj smjeni. BMW-ova tvornica u u Kini otvorena je od 17. februara.
Radnici moraju da nose maske i da se drže udaljenost jedni od drugih. Raspored sjedenja u BMW-ovim autobusima promijenjen je, kao i postupak ulaska i izlaska iz autobusa.
Radnici moraju doći u postrojenje u svojim randim uniformama, kako bi se izbjeglo zadržavanje u svlačionicama, a određeni putevi u pogonimau su izmijenjeni kako bi se osiguralo da postoji samo “jednosmjerni” promet.
Postrojenja za proizvodnju Mercedes-Benza u Sindelfingenu i Bremenu također se pripremaju za početak proizvodnje.
Pokrenuti ekonomiju na siguran način
FiatChrysler će u ponedjeljak otvoriti svoju tvornicu u centralnoj Italiji, a planira da obnovi proizvodnju po stopi između 70% i80%.
U Francuskoj je Toyota ove sedmice pokrenula pogon za montažu u Valenciennesu, a Renault je počeo proizvoditi motore u svojoj fabrici u Cleonu, zapadno od Pariza. Uslijediće Renaultovo postrojenje Flins, zapadno od Pariza, gdje bi samo 25% radne snage trebalo da nastavi posao.
Švedska kompanija Volvo Cars ove je sedmice ponovo otvorila svoju fabriku Torslanda nakon remonta svojih proizvodnih procesa.
„Ekonomija je u Evropi zaustavljena. Na vakcinu će se dugo čekati. Važno je ponovno pokrenuti ekonomiju na siguran način. Nadamo se da možemo doprinijeti normalizaciji“, rekao je izvršni direktor Volvo automobila Hakan Samuelsson za Reuters.
B. Šutvić