Advertisement

Evropa: Na udaru industrija sa 14 miliona zaposlenih

0

Fiat Chrysler, PSA Group i Renault u ponedjeljak su najavili zatvaranje ukupno 35 proizvodnih pogona u cijeloj Evropi, pošto su regionalne i državne vlasti nametnule stroga ograničenja na putovanja i javni život. Tri kompanije prošle godine zajedno su prodale otprilike 12 miliona automobila.

Automotiv sektor je samo srce evropske proizvodne industrije, a osigurava direktno i indirektno zaposlenje za gotovo 14 miliona ljudi, prema podacima Evropske asocijacije proizvođača automobila.

Italijansko-američki proizvođač automobila Fiat Chrysler u ponedjeljak je objavio da će obustaviti rad u većini svojih tvornica u Evropi do 27. marta kao odgovor na “prekid tržišne potražnje”. Bit će zatvoreno šest objekata u Italiji, kao i pogoni u Srbiji i Poljskoj, javlja CNN.

Nekoliko sati kasnije, PSA Group, koja posjeduje Peugeot i Citroen i spaja se s Fiat Chryslerom, saopćila je da će zatvoriti 15 tvornica u sedam zemalja, uključujući Francusku, Španiju, Njemačku i Veliku Britaniju do kraja marta.

Francuska kompanija saopćila je da je donijela odluku o zaustavljanju pogona nakon „ubrzanja“ pojave ozbiljnih slučajeva koronavirusa u blizini proizvodnih lokacija, poremećaja u lancu snabdijevanja i „naglog pada“ potražnje za automobilima, prenosi BiznisInfo.

Kasnije u ponedjeljak, uslijedila je i Renaultova objava da će obustaviti proizvodnju u svojih 12 postrojenja u Francuskoj, “kako bi zaštitio svoje zaposlenike u kontekstu pandemije Covid-19 i u skladu s mjerama koje je poduzela francuska vlada”. Kompanija nije navela kada će se pogoni ponovo otvoriti.

Volkswagenove tvornice za sada su otvorene, no već su se počeli pojavljivati medijski izvještaji da ći i njemački div morati početi sa zatvaranjem pojedinih postrojenja.

“Pratimo razvoj situacije, naročito odluke vlasti i šta se dešava sa lancima nabavke u Evropi”, kazao je glasnogovornik VW-a.

Maserati i Ferrari su također pogođeni

Ni luksuzni brendovi nisu pošteđeni. Zaustavljanje nije zaobišlo ni Maserati, čiji je vlasnik Fiat Chrysler, a u nedjelju je Ferrari saopćio da privremeno zatvara dva proizvodna pogona u Italiji jer se bori da nabavi dijelove potrebne za nastavak proizvodnje.

Zatvaranje tvornica automobila u Evropi pokazuje kako utjecaj koronavirusa na autoindustriju postaje globalan. Pandemija je već rezultirala produženim zatvaranjem tvornica i naglim padom prodaje vozila u Kini.

Italija najteže pogođena

Italija je dosad najteže pogođena u Evropi. Nacionalna vlada u Rimu uvela je dramatičnu blokadu dok se koronavirus širi u zemlji, gdje je sada više od 24.000 slučajeva, što je najviše izvan Kine. Italija je u nedjelju objavila da je do sada registrovano 368 smrtnih slučajeva u prethodna 24 sata, čime je broj smrtnih slučajeva popeo na 1.809.

Ekonomisti kažu da će mjere koje su nametnute da ograniče širenje koronavirusa u Italiji vjerovatno gurnuti već krhku ekonomiju zemlje u duboku recesiju koja će hotele, turističke kompanije, restorane i druge privrednike staviti pod jak pritisak. Njemačka i Francuska usvajaju slične mjere, a šira evropska recesija izgleda neizbježno.

Zatvaranje postrojenja, presječeni lanci snabdijevanja i slabije povjerenje potrošača koji prate pandemiju koronavirusa ove će godine gurnuti autoindustriju još dublje u recesiju.

Prodaja već pada

Broj prodatih vozila na glavnim svjetskim tržištima opao je za oko 4% na 90,3 miliona u 2019. godini, upozoravaju analitičari iz LMC Automotive. To je pad sa vrhunca od 95,2 miliona u 2017. godini.

Pad prodaje ovoj industriji još više otežava prikupljanje sredstava potrebnih za suočavanje sa velikim izazovom odbacivanja motora sa unutrašnjim sagorijevanjem i rješavanja klimatske krize.

Početna epidemija koronavirusa već je prisilila proizvođače automobila da zatvore tvornice u Kini, najvećem svjetskom tržištu vozila. Podaci objavljeni prošle sedmice pokazali su da je prodaja u zemlji pala u februaru za gotovo 80% u odnosu na prethodnu godinu.

S tvornicama u Kini koje se pokušavaju vratiti natrag, pažnja se sada usmjerava u Evropu.